Don't let the fire burn out

Uhhh, känner mig bara allmänt äcklig, tjock och ofräsch idag. Emil delade med sig av sin chipspåse förrut! Usch, jag har blivit så ohälsosam känns det som. Plus att jag inte har tvättat mitt hår på 3 dagar... vart är världen påväg? Mitt dåliga samvete jagar mig. Jag blir nog tvungen att ta en lång promenad sen. Kanske gå hem till min pojkvän och plocka upp honom för en runda i Landehof? Frågan är om han orkar och har lust...han lovade mig att vi skulle göra det varje dag men det var inte direkt lika lätt gjort som sagt. Jag ska iallafall fortsätta, hoppas jag får med honom bara. Det blir mycket bättre med sällskap!
Kan man inte återfå den där nykära känslan bara? Jag var bortrest i 2 veckor, och ändå är vi redan trötta på gnälliga på varandra, det märkt. Och det känns att man varit tillsammans i 14 månader (på söndag).
Det är bara att fortsätta kämpa och uppskatta varandra mer. 6 dagar tillsammans har vi framför oss, och 5 nätter i ett tält. Inte direkt kul att bli osams eller tjaffsa då! När man är så långt ifrån hemma.

Jag och mamma åkte och handlade inför Höljes förrut, och jag har jagat Wille runt kvarteret 2 gånger idag. Han är proffs på att rymma. Mycket mer än så har jag inte hunnit med idag. Var ute lite förrut, låg på gräsmattan och läste en bok. Mamma har lagat kyckligt/pastasallad. Jag älskar det, men är mätt av all chips. Usch, äckligt. Varför äta någonting som man njuter av i 10 minuter, och kommer att känna dåligt samvete för resten av dagen? Jag gör det, trots att det inte är värt det. Jag kan bara FETGLÖMMA att gå ner 3 kg tills på fredag. Jag kan FETGLÖMMA min pojkväns överraskning till mig. Jag kan FETGLÖMMA att någonsin lyckas. Så är det bara! Vissa är ämnade att vara överviktiga och så är det bara. Otur bara att inte jag föddes till en sådan person som kan äta hur mycket som helst utan att det syns. Orättvist med sant!

Nu ska jag göra något... kanske gå ut i trädgården, eller kolla på tv, eller bara vara allmänt deprimerad. Men egentligen så borde jag vara glad och tacksam. Jag har fått sommarjobb i 4 veckor! Kommer väl att tjäna runt 15 papp, så jag bör vara tacksam. Men, ändå är jag det inte. Jag är alldeles för skamsen över mig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0