Början på något nytt

Hej bloggen. Riktigt bra dag idag måste jag säga! Därför finns det inte så mycket tid att blogga under dagarna, det är bara att leva med. Försöker verkligen hinna med allt! :)

Skolan var helt okej idag. Hade datorkunskap, matte och idrott. På idrotten åkte vi skridskor ute på Heden. Det var faktiskt ganska så kul, dock var det väldigt kallt och man hade definitivt värk i fötterna!¨
Jag slutade vid halv 3. Jag promenerade in till Kungsport och kollade runt i affärer. Hittade en jättesöt halsduk från Gina Tricot, på rean. Gud vad jag älskar rea! Den kostade typ... 49 kr! :)
Jag hittade även ett Silvershampoo från Tony&Guy som jag köpte. 129 kr tror jag det kostade! Bra att det var billigare än vad jag räknat med. :)
Jag köpte även ännu en halsduk från Accent på rean. 30 kr, och ursöt. Nu för tiden älskar jag verkligen accessoarer!
Jag handlade även ett par lite speciella leggings med olika sömmar från Gina Tricot, 199 kr. Det var dock en sömm som lossnat, (Syntes knappt), men jag fick den för 180 kr. :)
Jag handlade även (gud vad enformig jag känner mig) tränings/dans-tights från H&M, 299 kr. Riktigt bra kap!
Nöjd med dagens köp, allt som allt handlade jag för 950 kr, inklusive mat och sånt. Känns väldigt värt. Visst, studiebidraget för hela februari är förbrukat, men jag överlever. Huvudsaken är ju att man är nöjd och det är jag! Har ju även betalat tillbaka mina skulder till mamma så nu väntar simkort och permanenten på mig. Köpen förmodligen simkort med vännerna på fredag, och permanentar någon gång i början på februari. Känns härligt (Y)
Måste förresten tipsa om världens godaste choklad. "Passion Fruit" heter den. Mörk choklad med passionsfyllning, kan det bli bättre? Chokladen är även väldigt mörk så man behöver ju inte känna sig så fruktansvärt onyttig när man äter den, vilket är grymt bra!

Efter skolan åkte jag hem, bytte om och sedan åkte vi och plockade upp Sandra och körde vidare till dansen. Vi var där 40 minuter innan, så pratade och värmde upp lite smått och så. Alltid lika trevligt! :)
När vi kom in i danssalen blev vi väldigt chockade. Vi hade helt enkelt hamnat i en fruktansvärt duktig grupp, men för det mesta bara äldre ungdomar, men vi blev ju glada för det. Då vill man prestera med och kämpa för att nå upp! När vi upptäckte vilken tränare vi skulle ha blev vi ännu mer chockade. Känner ni till Charlotte Sinclair? Det är hon som äger dansskolan och hon är liksom "högst". Sveriges bästa dansare + att hon är och har varit med i Let's dance ett flertal gånger. Hur coolt är inte det? Hon var snäll, men oerhört hård. Det är helt klart vad vi behöver. Efter danspasset var vi helt slutkörda, det var verkligen riktigt kämpigt. Det krävs helt klart mer träning, men det var jävligt bra att vi hamnade i den gruppen för nu måste vi verkligen kämpa.
Nu sitter jag här hemma och snuttar lite på passionschokladen. (Den är jävligt dyr ska ni veta!)
Jag har ätit middag, tagit en dusch och ska strax gå och lägga mig, är helt slutkörd.
Jag ska förresten börja leva ett nytt, hälsosammare liv. På riktigt! Och då menar jag inte att jag ska banta eller så. Jag ska bara vara mer glad, positiv och tänka mer på andra. Plugga bättre till prov. Äta hälsosammare (Inte banta) bara äta mer grönsaker och vitaminer, och mindre onyttigt. (Kanske bara unna mig när jag verkligen förtjänat det, högst något pyttelitet i veckan). Jag ska försöka hitta ett jobb, oerhört svårt men alltid värt ett försök. Jag ska träna mer, och framför allt leva livet! Samt uppskatta mina föräldrar mer än vad jag gör. Det förtjänar dom!
Visst låter det bra? Jag ska sätta upp mål för mig själv, inte skyhöga utan sådana saker som är möjliga att nå.
Nu ska jag gå till sängs, hoppas ni står ut med att jag inte har jättemycket tid för datan längre. Men då kanske det blir mer intressant när jag väl skriver inlägg? Lovar iallafall att försöka lägga in fler bilder framöver.
Puss och godnatt på er! <3

Bilder på min och Sandras danslärare, känner ni igen henne?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0