8 Januari

Hej på er

Nu är klockan 20:43 och vi kom nyss tillbaka till hotellet. Dagen har varit helt okej, den skulle varit bättre om man bortsett från min huvudvärk och svullnade hals. Mamma, pappa och Emil har varit sjuka under semester, så jag antar att det är min tur snart! :( Kul när man ska hem liksom. Får helt enkelt hoppas att det är något tillfälligt bara.

Förövrigt så var det riktigt härligt väder idag, och varmaste dagen hittills på hela semestern. Det var runt 60-70 farenhigh. (stavning)? Fråga mig inte hur många grader det är i celcius, jag har ingen aning! :) Men varmt var det. Så vi solade någon timma på förmiddagen, sedan tog vi bilen och åkte ut till... någon stad lite mer ute på landet. Jag minns inte vad den hette! Haha. Någonting på D.

Där åkte vi till stranden och promenerade, jättemysigt. Sedan åkte vi vidare till en italiensk restaurang där vi åt. Jag var nyttig och åt pizza, höhö.
Efter det åkte vi tillbaka till hotellet. Ställde bilen och gick till centrum. Handlade lite. Jag fick köpt ögonbrynsrakare (riktigt grymt faktiskt! Oerhört smidigt. Jag som tycker att det tar en sån jädrans tid att noppra. Nu är det bara att raka bort skiten.) Köpte även en mattmouse foundation, skitgrym. Både väldigt täckande och naturlig. Dock köpte jag en väldigt mörk, eftersom att det passar min nutida, solbruna hud. Vet inte om jag kommer att kunna använda den om ett par veckor, men då får jag väl ha den som solskimmrande rouge helt enkelt. :) Jag köpte även ännu en mascara. Jag köpte ju en Lancome för någon vecka sen, men den var vattenfast vilket kan vara jobbigt ibland. Därför fick det denna gången bli en telescopic mascara. Den med den runda lilla borsten! Någon som testat den? Jag provade den nyss. Helt okej faktiskt. Kanske inte jätte snygg på övre fransarna, men på undre fransarna var den faktiskt jättebra. Handlade även en liten present till X. ;)



Efter handlandet gick vi tillbaka till hotellet, och nu sitter jag här och tuggar på mina melongodisbitar, sjukt gott. Dock onyttigt, haha. Men orka bry sig!
Förövrigt så åker vi hem imorgon. Planet går från Miami vid 4 tiden. Vi flyger till Chicago, och därifrån vidare till Frankfurt, och därifrån vidare till Landvetter. 2 mellanlandningar alltså, lite smått drygt. Menmen. Om allt går som planerat så landar vi på Landvetter flygplats klockan 14:10 på söndag. Om jag orkar och så, sover jag förmodligen över hos min älskling eftersom att han fyller år på måndag och vi har båda ledigt då. :) <3

Vi säger så sålänge, får se om jag skriver något innan hemresan imorgon. Annars är detta det sista inlägget från Miami. Miami har förövrigt varit en helt UNDERBAR stad. Inget att klaga på, eller jo... kanske lite. Jag förväntade mig varmare, men det är ju vinter här med denna årstiden så det kan man ju inte göra något åt.

Här kommer min lista över storstäderna jag varit i dessa 3 veckor, och vilken jag tycker är den bästa - sämsta staden. Den översta är den bästa och så går det neråt... Kunde inte bestämma vilken av de två sista som var bäst. :P

- San Francisco
- Miami
- Las Vegas
- Los Angeles/New York

Ni får ha det så bra, jag saknar er allihopa ♥      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0