22 Oktober

Hej bloggen!

Jag har ont i ögonen, dom svider. Dagen var helt okej idag. Hade bara 1 lektion, svenska. Sedan kom en polis och pratade med oss. Lärde oss om lag och ordning typ. Jag fick reda på massa sjuka saker som jag inte vetat om innan. T.e.x, om man är "olydig" och kaxig mot polise så har dom rätt att köra bort en från stan så man får gå hem. Det händer tydligen ofta att polisen inte orkar med brottslingar så dom kör ut dom 1 mil utanför Gbg och låter dom gå hem, medans dom tänker på sina hyss. Det är faktiskt en lag som säger att polisen har full rätt till det! Helt sjukt. Dom har även rätt till att slå med batongen om dom ser det som nödvändigt. Han berättade även att dom brukade köra på jobbiga folk lite lätt med bilarna, så dom ska fatta bättre. Det var precis så här han uttryckte sig. Han sa även att om dom såg någon som såg ut att vara under 18 år som rökte cigg, så kontaktar dom föräldrarna! Weirdo. Helt konstig polis, och helt seriös! Varför tror alla poliser att dom är så mycket bättre och mer värda än vanligt folk? Jag ogillar dom mer och mer måste jag säga...

Polisen var iallafall klar med oss klockan 12, och då slutade vi. Jag orkade inte gå på spanskan idag. Jag som lovade mig själv att gå på alla lektioner denna veckan! Det är sumpat. Och vi får hem våra IG varningar veckan efter lovet! Jag är så orolig. :( Jag tror att jag kommer få IG varning i Idrott, Engelska och Spanska. =(

Efter skolan åkte jag iallafall hem. Jag kollade på Sjunde Himlen och åt mat typ. Sedan bakade jag bullar, blev helt okej goda faktiskt. Sedan kollade jag på Tyra Banks Show och slappade. Jag har Företagsekonomiprov imorgon. Och jag har inte pluggat någonting idag som jag planerat! Kommer gå åt helvete... men Robert kommer hit om 5 minuter så han skulle förmodligen hjälpa mig lite... och så blir det väl jag som får bjuda han på bullar eftersom att han aldrig bjöd mig i förrgår! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0