1 Oktober

Tiden går så fort! Det är snart jul! :o Vet ni vad?! När jag vaknade imorse så haglade det hur mycket som helst! Och under dagen var det jättefint väder... och just nu regnar det en massa. Vadåå att vädret inte kan bestämma sig! :O

Idag har jag haft... väldigt tur har det känts som! Imorse när jag gick på spårvagnen, så kände jag bara för att stämpla mitt busskort, jag menar... hur många stämplar egentligen på spårvagn? Jag har då aldrig gjort det... men av någon anledning kändes det som att jag skulle göra det idag, och det var ju en himla tur. Det kom på två kontrollanter och jag vet inte hur mycket jag skulle få böta om jag inte stämplat! Det var första gången jag såg kontrollanter på en spårvagn med... snacka om att gud var med mig.

Jag började iallafall 9.30 och slutade 15.25 idag. Lektionerna jag hade var svenska, religion, matte och spanska. På svenskan skrev vi en referatuppsats. Jag är ganska så nöjd faktiskt, hoppas min lärare är det med. Man fick skriva högst 250 ord och jag kunde verkligen inte sluta mitt upp i allt skrivande så jag tror det blev ca 350 ord. Hoppas hon inte drar av "poäng" pga det.
På religionen gjorde vi inte något speciellt... vi hade vikarie så jag och Maryam gick till biblioteket och pluggade inför samhällsprovet. Vi smsade eniro, eftersom att vi inte kunde svaret på en fråga, och det kostade bannemej 20 kr! Helt sjukt jävla lurendrejeri. Menmen, jag fick svaret på min fråga iallafall. Marcus slösade också pengar på att hjälpa mig med uppgifterna, gulligt :) <3

Efter den lektionen stod vi utanför bamba och väntade på mat i typ 30-40 minuter. Maten hade tagit slut så dom skulle beställa in ny och göra i ordning den. Tog en jävla tid! Dålig service säger jag bara.
På matten fick vi tillbaka våra prov som vi gjort förra veckan. Jag hade räknat med att få 0 poäng och IG eftersom att jag inte kunde någonting, men konstigt nog fick jag 7,5 rätt av 19! Det är ju såklart skitdåligt... men jag är ganska nöjd ändå. Fick ju iallafall G och hade knappt pluggat. Det måste ha varit gud som var med mig då med och gav mig G!

Sista lektionen var spanska. Sjukt tråkigt idag faktiskt. Pratade bara om massa grejer i spanien, och typ siffror. Jag fick inte in något i mitt huvud kan jag lova.
Efter skolan skyndade jag mig och hann med Tahultsbussen! Vilket jag aldrig brukar hinna på torsdagar. Måste ha varit gud det med. (L)

Jag har väl inte så mycket mer att skriva... när jag kom hem åt jag almondytårta, tjock som jag är, men vafan... när det ligger en sådan i ens frys så är det väl en självklarhet att man smakar eller!?!
Jag kollade även på ett avsnitt av Sjunde Himlen, och jag skulle ha kollat på Grey's anatomy som pappa spelade in åt mig igår eftersom att det var säsongsstart, men det blev fan ingenting inspelat :o Lite sur på honom för det faktiskt. Aldrig kul att missa första avsnittet!

Nu borde jag egentligen plugga eftersom att jag har samhällsprov imorgon... men jag tror inte att jag orkar det. Jag har skrivit ner några sidor med anteckningar, och tur nog får man ju ha med sig båda boken och sina anteckningar, så det ska väl inte bli något problem. Får väl slösa 20 kr på att fråga eniro eller nått isåfall.
Menmen, jag är lite hungrig. Kanske ska äta middag! Men jag vet inte vad jag ska äta... jag är ganska så sugen på pasta med ketchup... men det känns lite fel.. så vi får se vad jag lagar för något!

Oj, nu såg jag hur långt detta inlägget blev tillskillnad från de andra... men jag vet att ni har saknat sådana här långa :) Så njuuuuut nu!

Ha det gött sålänge, puss<3


Kommentarer
Postat av: malin :D

2009-10-01 @ 19:30:14
Postat av: Elin

Avsnittet av grey's anatomy kommer på söndag l 5 igen tror jag det var :D

2009-10-01 @ 21:05:37
URL: http://eelineldstahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0