Liseberg x2

Hej! Det känns som att det var ett tag sedan jag skrev... men jag hinner ju aldrig! Vill ju inte tråka ut Anja som är här genom att jag sitter och skriver och lägger in bilder på min blogg. Hur som helst, nu sover Anja. Hon sa att hon skulle ta en "tupplur" och vad jag vet slumrar hon sött i min säng just nu, så jag passar på att skriva om denna dagen och gårdagen.

Igår vaknade vi vid 11 tiden. Jag gick ut med hundarna och kokade gröt till oss båda. Efter det gjorde vi i ordning oss i några timmar. Ibland tar det tid att sminka sig och välja kläder! xD Efter en lång telefonkö och en efterbliven människa i telefonen var vi klara, så då körde mamma oss till Liseberg. Det var hur mycket folk som helst! Och hur långa köer som helst. Kortaste kön var väl typ 35 minuter. Längsta 1 h och 5 min. Kul liv liksom! Vi fick iallafall åkt 6 karuseller, ska försöka komma ihåg vilka det var... (Uppswinget, HangHai, Lisebergsbanan, Kolorado, Balder och höjdskräcken. Vi gick även in i spegelhuset och kollade också på den tråkiga 3D filmen som dom aldrig byter ut. Jag har säkerligen sätt den minst 20 gånger. Dagen var iallafall trevlig och mamma hämtade oss vid halv 11. Hon körde oss till Landvettersjön där lite roligt folk var. De hade gjort upp en eld och firat Beckas födelsedag. Jag tyckte allt att vi hade lite trevligt iallafall. Mamma hämtade oss vid kvart i 1 och vi körde hem Robert. Sedan begav vi oss hemåt och somnade nästan med detsamma. Tack för dagen. :) <3

Idag då, vaknade vi också vid typ 11. Gjorde oss i ordning och så, sedan körde mamma oss till Liseberg eftersom att vi köpt 2 dagars åkpass. Så jävla dyrt är det förresten, allt som har med Liseberg att göra! Åkpass för 2 dagar kostade drygt 400 spänn, och inträde 80. Det blir liksom 600 kronor för inträde och åkpass i 2 dar! Sjukt, men mamma betalade som tur vad. :) Det regnade förresten en hel del idag, därför var det inte riktigt lika mycket folk, fast fortfarande mycket. Både jag och Anja tappade lusten att ha roligt i karusellerna, antagligen på grund av vädret. Vi åkte iallafall några grejer... får se om jag minns dessa då, (Kanonen, Spinrock, Uppswinget, Jukebox, Sagoslottet och flumeride. (Jag tappade mitt örhängen i kanonen förresten. =(
Vi hade med picknick som vi åt inne i spelhuset, och vem får spelsjukan om inte jag? Tror jag spelade bort runt 30 kr. Inte jättemycket menmen.. jag kunde kontrollera mig någorlunda iallafall. Jag vann även 1 litet gosedjur och 1 lite större gosedjur. Första vinst på daim hjulet med. Lycko nummer: 4.
Pappa hämtade oss vid halv 7, och nu sitter jag här och har inte hunnit med så mycket mer.
Dagen var okej, även om vi båda var hängiga och jag mådde illa en del...
:) <3

Tyvärr så hittar jag inte kamerasladden, så jag får helt enkelt lägga in bilder när den är funnen och jag har tid för det! Men det kommer säkert in snart ska ni se. =)

Puss sålänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0