Långberget

Dag 1.


Imorse blev jag väckt klockan 8.00. Jag hade ställt alarmet på 9.00 men mamma ville ha upp mig tidigare, det var segt.

Jag duschade, packade och fixade över lite filmer på ipoden.

Vi åkte iväg vid 11 tiden. Jag får så lätt ont i huvudet när jag åker bil (långa sträckor) så det var lite jobbigt. Jag kollade på film nästan hela resan upp. Först "Mamma Mia", sedan "While She Was Out". Tiden gick en aning fortare när jag hade något att göra. Jag läste även Solo tidningen jag köpte! Och lyssnade en hel del på musik med.. snackade med Christofer en stund också, tills vi var så långt upp i Värmland att det var Norsk mottagning.

Vi stannade och åt på en restaurang i Åmål. (Verkligen ingen bra restaurang, käket smakade bamba-mat! :S

När klockan var .. 18.00 var vi vid Långberget. Sedan skulle vi åka upp på det ytterligare en mil. Det var snöigt och isigt, och när vi var 50 meter från hotellet och receptionen så orkade inte bilen dra upp husvagnen för is-backen längre, så vi började rulla ner. Snett ner mot ett stup. Panik? Lite, kanske! XD Mamma fick springa och låsa vagnen, och vi blev fast i backen, med vagnen. Jag och mammii fick springa och ringa efter en bärgare, och pappa fick hålla koll på husvagnen. När vi kom tillbaka stod det massor med bilar bakom som ville förbi och massa människor som hade hjälpt pappii att putta rätt husvagnen. Mammii fick springa tillbaka och meddela att vi inte behövde en bärgare och jag o pappii fixade fast det sista med vagnen. Vi hade kört fel väg, sedan blev vi guidade till den rätta campingen, som inte riktigt var uppför den branta backen vi fastnat i. Allt gick bra tillslut i alla fall.


När vi väl kom fram var klockan ungefär 19.00 och jag o mammii begav oss ut på en skidtur. Det var mörkt, kallt och rätt så sent men vi ville testa våra nya skidor så vi bestämde oss för att bara åka spåret som var 2,5 km. Klockan 20.00 var vi hemma, kollade på kartan och insåg att vi åkt varvet som var ½ mil. Glad blir man ju J Trodde inte jag skulle orkat åka så långt. Synd att det var så bakhalt bara, annars gick det bra. Glidet var bra och allt. Vi skulle kolla på tv, men inte ens svenska kanaler fanns det! Kul liv! xD

Nu har vi precis ätit räkor och sådant. Ska väl slappa och försöka sova extra gott inatt.


Hoppas ni haft en bra dag i skolan! Ha en fortsatt bra fredagskväll.


PUSSHHH<3




Dag 2.   Temperatur: -4 grader.  Snö: ½ meter.


Vädret är fruktansvärt. Det snöar jättemycket och det blåser. Är nog på gränsen till snöstorm.

Jag blev väckt 9.30 i morse. Vi åt frukost, gjorde oss i ordning och pappa köpte fäst-valla som han fixade under våra skidor.

Man hann inte ens upp till spåret innan man var stelfrusen och snön blåste som små orkaner runt oss. När vi började åka kändes det fruktansvärt jobbigt. Det snöade så mycket att det inte fanns något spår att åka i, för när mamma hade åkt ett par meter framför mig hann spåren försvinna innan jag hann åka i dom. Man fick även hemskt ont i ögonen. Snön blåste rakt emot oss och det kändes som att man fick is bitar i ögonen. Usch. När vi åkt ett par km kändes det lite bättre, men det var fortfarande väldigt jobbigt. Jag fick även skoskav, så det var inte alls gött. Den sista biten gick bäst, men det var bara för att jag åkte bakom en skooter som gjorde spåren så de var splitter nya för mig. :P Vi åkte 7.5 km, och det kändes underbart härligt när det var över. Nu sitter vi här i husvagnen, pappa har fått igång kanal 1 och 2. De bästa kanalerna liksom! De man kollar på mest xD Jaja, jag ska inte klaga. Vi ska snart åka upp till restaurangen och kolla runt lite. Ska försöka hyra en bastu till ikväll innan vi ska ut och äta. J


Skriver kanske mer sedan, men nu ska jag nog göra min nyhetsbevakning som skulle vara inlämnad igår. Hoppas jag kommer på något att skriva och att min hjärna inte är lika tom som den känns.


Ha en underbar lördag allesammans!

PUSSHH <3



Senare samma dag ..


Idag har vi åkt mycket skidor. Efter 7,5 km som vi åkte på förmiddagen, blev det 5 km för mig på eftermiddagen. Det känns så otroligt härligt efteråt! Vädret blev lite bättre på eftermiddagen, och det blåste lite mindre. Efter åket slappade vi lite i husvagnen. Sedan åkte vi upp till hotellet och bastade. Det var riktigt gött! Sedan åkte vi ner igen och nu är vi i husvagnen. Vi har kollat på Wild Kids, det enda som går att se på kanal 1! J

Nu ska vi rasta hundarna, och sedan ska vi ut på restaurang. Ska bli trevligt! J

Btw; Måste bara meddela vad dagens Notttt är. Mamma hade packat mina kläder för helgen, och när vi hade bastat skulle jag klä på mig nya, rena fräscha kläder. Vill ni veta vilken ful salig blandning hon hade med sig till mig? Boxer trosor, tant Bh;n, Mjukisbyxor, Ridstrumpor, Rutig skjorta och stövlar! Gissa om jag ser ut som ett freak eller! Jaja., får bjuda på mig själv ikväll.


Haha, ha en grym lördaakväll. PUSSHH


Senare samma dag..

Nu har vi kommit tillbaka från restaurangen. Det var helt okej mat faktiskt. Till förrätt åt vi skogssvampsoppa. Den var väldigt god! Till varmrätt var det oxfilé med potatisgratäng. Den var helt okej. Till efterrätt hade vi beställt kladdkaka med vispgrädde, men det var tydligen slut.. så vi fick havrekaka med glass. Smakade hästmat! haha, så vi fick 100 kr billigare för att vi inte var helt nöjda. :P
Nu är jag sjukt trött. Ska sova! Nattinatti :) <3



Dag 3.

Jag blev väckt vid 9 tiden. Vi åt frukost, gjorde oss i ordning och gav oss ut på spåret. Vi hade bestämt oss för att åka 1 mil idag, men jag hade så fruktansvärt mycket skoskav så jag nöjde mig med 5 km. Mamma åkte däremot 1 mil.
Det var härligt ute på spåret idag. Det gick lättare att åka och det snöade och blåste inte lika mycket som igår.
När vi åkt klart gjorde vi iordning det sista i stugan, sedan gav vi oss av. Det var lite knasigt att ta sig ut till stora vägen för de hade bara plogat ena sidan av vägen (den andra var täckt med en halv meter snö drygt,) så mammii fick springa ut och stoppa all trafik så vi inte skulle fastna i snödrivorna med husvagnen, det var lite smått kul att se henne stoppa typ tio bilar. Vi kom tillslut där ifrån iallafall. Sedan åkte vi bil från 13.00 till 18.00 ungefär. Segt! Fast vi stannade och åt på McDonalds på vägen. Jag var nyttig* , åt faktiskt sallad. Jag kollade på 1 ½ film i bilen med. Först "The family stone". Den var rätt så bra. Sedan började jag kolla på "Americas sweethearts", och efter en stund tog batteriet slut på Ipoden. Resten av vägen hem var seg och tråkig.

Nu är vi äntligen hemma i Tahult iallafall. Jag rastade hundarna när vi kom hem, sedan bar jag upp mina saker på rummet och nu sitter jag här i sängen och skriver. Helgen har varit hyfsad. Det är faktiskt skönt att bara åka iväg med sina föräldrar och vara ifrån brodern lite, tro det eller ej! xD

Nu ska jag sluta skriva för jag kommer inte på något mer att skriva om, plus att jag inte orkar! Jag läääängtar tills imorgon. Får träffa mitt hjärta <3 Har saknat honom som tusan. Det fanns liksom ingen mottagning så har inte kunnat snacka med ungen på hela helgen! Han har iallafall lovat att ringa mig om 2 timmar så nu har jag något att se fram emot (:

Här kommer ett par bilder som jag tog upp i snö-paradiset! ;)

fweggngfn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0