23 December

Hej på er! Nu är det julafton för er hemma i Sverige! :D Hos oss i San Francisco är det fortfarande den 23:e och klockan är 22:40. Men god jul på er! Hoppas att ni får en riktigt bra julafton med mycket god mat och många fina julklappar! :)

Tänkte berätta lite om dagen. Vi har varit med om så mycket! Helt klart en oförglömlig dag. Och äntligen är vi i värmen!
Och vi bor på San Franciscos lyxigaste/dyraste hotell vilket vi inte visste om när vi bokade. Men det kvittar, för det är hur bra som helst! Imorse när vi gjort oss iordning och skulle hämta bilen i parkeringshuset så behövde vi bara ringa ner till receptionen, så åkte de pch hämtade bilen till oss och ställde precis utanför hotellet. De öppnar/stänger även dörrar åt oss hela tiden. Väldigt lyxigt, sådant är jag inte van vid! Hehe. Vi skämmer helt klart bort oss... ;)

Vi tog bilen till hamnen. Där gick vi runt och kollade lite och så. Det var härligt väder, och väldigt mysigt. Vi fick se sjölejon som låg och solade vid hamnen, de var jättesöta!!
Efter den promenaden tog vi en båt över till det berömda fängelset "ALCATRAZ". Jag tror inte att någon kan förstå stämningen som vilar över den platsen. Man måste helt enkelt vara där för att uppleva det.
Det var absolut det bästa vi gjort på hela resan. Både spännande och lärorikt! Vi gick först runt och kollade lite. Sedan fick vi en "cd-spelare" och headset. Det var en guide som pratade i den och som vi fick följa runt ön. Ibland när jag lyssnade på vissa saker, blev jag bara ledsen. Det var väldigt känslosamt att vara där, men ändå så jävla spännande alltså! Det är väl svårt för er som inte varit där att förstå, men det var verkligen riktigt grymt.
Vi fick veta en massa om fängelset, brottslingarna, historia, stora händelser mm.
Jag tog hur mycket bilder som helst, men de flesta är nog inte så intressanta för er att se, så jag lägger väl in de jag tycker är fina senare kanske. Får se om jag hinner i detta inlägget.

Men iallafall. Efter ALCATRAZ åkte vi tillbaka till fastlandet. Där tog vi bilen och åkte över den berömda "Golden Gate Bridge". Den var jättefin! :) Vi åkte sedan upp till bergen, där fanns riktigt fina utsiktsplatser. Vi åkte enda upp. Där gick vi ut och jag fotograferade en massa! :) Det var hur vackert som helst. Man såg verkligen över hela San Francisco! :) Efter det åkte vi runt lite i staden, det är verkligen knasiga gator här! Haha. De är riktigt branta.
Senare på eftermiddagen åkte vi tillbaka till hotellet. Där slappade vi lite innan vi gick ut och letade efter en restaurang. Tillslut bestämde vi oss för en Israelisk restaurang. Det var gott! :D
Efter det gick vi runt lite i stan och vi besökta bland annat köpcentret Macy's. Där köpte jag 3 par trosor. :) På vägen tillbaka till hotellet handlade jag även ett par hörlurar i en elektronikbutik. Rosa och fina. :)
När vi kom tillbaka till hotellet duschade vi och lade oss i bastun och stekte. Sedan gick vi tillbaka till rummet och nu sitter jag här nere i lobbyn. Tänkte ladda upp ett par bilder nu, trots att internet går i slowmotion. Vi får se hur långt jag hinner! :)

Vid hamnen :)








Sjölejon!






ALCATRAZ














Golden Gate Bridge


Utsikten från bergen






Jag har massa fler bilder, men jag måste nog gå och lägga mig nu, uppladdningen är fruktansvärt seg! Så nu är det sängen som gäller. God jul ytterligare en gång. Godnatt! ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

sjölejon? det ser mest ut som sälar :D

2009-12-24 @ 08:22:39
Postat av: v

Svar

jag gör inte mycket alls:)

haft en bra dag ?:D

2009-12-24 @ 15:25:54
URL: http://viviannshuile.blogg.se/
Postat av: robert

fortfarandejävligt avensjuk, saknar dig så sjukt mkt älskling!!! <333

2009-12-25 @ 00:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0