22 December

Klockan är 20:20 här i San Francisco. (05:20 hemma i Sverige). Vi ligger 9 timmar efter nu.

Hejsan! Nu uppdaterar jag för första gången från CALIFORNIEN - SAN FRANCISCO!!!
Det är helt underbart här. Flygresan var lång och seg, (Ca 7 timmar), men det var det värt. San Francisco är helt klart min favoritstad hittills. Det trodde jag även att den skulle bli innan jag ens hamnat här. Staden känns så typisk mig! Den passar mig på något sätt, det kändes konstigt nog att jag hörde hemma här. Me Like :) <3

När vi landat och checkat ut och så, hämtade vi ut våran hyrbil. Den var vit och fin, minns dock inte var den hade för märke. Vi körde ut till San Francisco och över en jättelång bro. Vi körde fel och hamnade på fel sida först, men efter någon timme hittade vi äntligen hotellet som låg mitt i San Franciscos centrum. Det är HUR LYXIGT SOM HELST! Helt klart det lyxigaste hotellet jag någonsin bott på. "Palace Hotel" heter det. Det är ett jättestort hotell och rummen är jättefina. Det finns även massor med roligt att göra på hotellet. Blandannat pool, bastu, spa, gym mm. Så imorgon blir det väl friskvård om vi hinner! :)

Vi har nyss varit ute och käkat pizza, riktigt gott faktiskt. Lite extra gott var det väl på grund av att jag inte ätit något sedan klockan 6 imorse, och det var 14 timmar sedan. Vi fick ingen mat på planet, konstigt nog!
Nu ska jag inte skriva så mycket mer. Vi har inte internet på rummet, för det kostar pengar. Men nere i "lobbyn" är det gratis, så jag tog med mig laptopen ner hit. Därför tänkte jag börja pallra mig upp till vårt rum strax och göra mig i ordning och sedan sova! Vaknade 5 imorse. "/

Jag hann ju inte lägga in alla bilder igår, så jag lägger in dem nu. Ni får ha det så himla bra! Och om jag inte hinner skriva imorgon så vill jag hälsa er alla en riktigt god jul! ♥

Här är en minneslund för alla som dog i World Trader Center katastrofen den 11 September 2004. Varje krans motsvarar varje person som dog. Sammanlagt var det runt 4000 st.


Frihetsgudinnan


Manhattan sent på kvällen


Gårdagens köp. Clinique ansiktskräm från Sephora, vattenfast sminkborttagningsmedel från Sephora och bodylotion från Victoria's Secret.

Mamma köpte även en I ♥ NY tröja till mig, bilden är dock väldigt suddig


Bilderna från Vaxmuseét får ni en annan dag, för de är sååå många! nu ska jag dra mig uppåt. Pusshej<3


Kommentarer
Postat av: Anita

Hej Katrin varit inne och läst om er Usa resa vad duktig du är på att fota vilka fantastiska bilder du tagit.

Nu vet jag vem som skall hjälpa mig att fota mina hundar till min hemsida.

Charlotte hälsar, Nu skall jag Maila din B-logg till Carin så hon också kan läsa.

Mvh Anita med Fam.

2010-01-23 @ 23:06:58
URL: http://mariannebos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0