20 December

Hur har ni det i Sverige?? :D

Jag har det jättebra i Usa. Idag vaknade vi klockan 6, och jag och min familj bråkade precis hela morgonen, men that's life. Vi tog senare bussen in till Manhattan, till samma ställe som igår. Det var jättemycket snö ute! Om snön är kvar imorgon så får ni förmodligen bilder, jag orkade inte ta några idag!
Dagen har iallafall gått åt till shopping. Vi gick runt på Manhattan och kollade läget lite. Gick bland annat förbi Statsbiblioteket, som är väl känt och där utspelar sig en utav mina favoritfilmer - The day after tomorrow! :) Vi gick även in till Madison Square Garden (En välkänd arena).

Vi gick till ett stort varuhus väldigt älskat av mig. Jag shoppade en massa där när vi var i Orlando för 2 år sedan, och det var fortfarande lika bra här i New York. JCPENNY heter det. :) Jag handlade en klänning, nitskärp, skjorta, nitleggings, och super söta/goooa innetofflor! Jo just det, ett pärldiadem med! :) Efter det tog vi en taxi till en utav de finaste resturangerna i hela världen, nämligen "Aquavit" som ägs av Markus Samuelsson. Det var helt otroligt där. Vi åt faktiskt buffé, svenskt julbord. Kanske låter lite konstigt när man befinner sig i USA, men det var riktigt härligt, och gott! Det var 3 rätters. Först de kalla grejerna, sedan varmrätten och sedan efterrätt. Hur mycket mat som helst och hur gott som helst, det slår alla julbord jag varit på! :) Massa goda drinkar beställde vi in med. :)

Efter maten tog vi oss tillbaka till Time Square (Den mest centrala delen på Manhattan). Där skulle vi springa runt i kylan och leta efter ett par skor till mig och mamma eftersom att våra förlorade skor från Sverige läckt in totalt. Efter någon timma hittade vi en butik där mamma köpte ett par låga stövlar, och lite senare hittade vi en butik där jag köpte en par boots. Riktigt nöjd faktiskt! De var sköna och snygga med nitar, precis som jag ville ha. :) De var dock dyra, för de var från ett bra Italienskt märke, men så värda.
Vi var väldigt trötta efter att ha gått runt en hel dag i staden, så det sista vi gjorde innan vi tog en taxi hem var att handla lite småsaker. Sedan åkte vi hem och nu sitter jag här. Har precis badat mina fötter i ett varmt fotbad! Jag ville att de skulle vara lite extra rena innan jag invigde mina nya tossor :) Just det, jag köpte en sak till Alexandra idag med :) Som hon ska få i efterskott. Måste dock hitta något mer känner jag! :)

Jo just det, kom på en sak till. Vi satte oss och skrev när allt vi handlat och köpt för och ah, i princip allt som kostat pengar under dessa 2 dagar vi varit här. Vi har blivit 10 000 svenska kronor fattigare. Helt sjukt enligt mig, på två dagar bara! Så det blir nog skärpning hedan efter. Jag har faktiskt iallafall varit mer sparsam än Emil. Handlat för ca 150 dollar (1000 svenska kronor). Men jag har handlat det mesta som jag behöver känner jag. Är dock i behov av en väska, jacka, rosa pjamasbyxor och rosa halsduk. Men det hittar jag säkert i någon annan stad för nu är det slutshoppat i New York känner jag! Har bara 2000 kr kvar nu så de ska jag använda väl, köpa något från varje stad vi bor i! :)
På tisdag flyger vi vidare till San Francisco. Flygresan kommer bli seg, tar ungefär 7 timmar! :( Men jag ser verkligen fram emot San Francisco. Det är min favoritstad i USA, men vem vet, jag kanske ändrar åsikt när jag varit där. :)
Jag är faktiskt lite trött på New York nu. Det känns som att de dagar vi varit här, har räckt. Har hunnit med en massa så det ska bli skönt att dra vidare.

Här får ni ett par bilder på det jag köpte idag. Fler bilder har jag inte tagit idag, tyvärr. Men imorgon så ska vi vara lite mer kulturella har vi bestämt oss för! Kanske besöka World Trade Center (Jag kan inte det nya namnet på minnesplatsen), Museet med vaxdockor föreställande världens största kändisar, frihetsgudinnan och det jag absolut inte vill missa - åka upp i den högsta byggnaden i New York. Men nu får det räcka, jag skriver väl mer imorgon, och jag lovar att lägga in fler bilder! Det blir så mycket roligare då! :) Ha det så bra i Sverige! O jag saknar min pojkvän lite extra ♥


Skjorta, Klänning, leggings, Skärp och världens godaste tuggummiii


Mina goooa tossor! :) <3


Mina boots :)

Puss och godnatt <3


Kommentarer
Postat av: v

Svar

aha okej;ss

konstigt;o

2009-12-21 @ 07:48:57
URL: http://viviannshuile.blogg.se/
Postat av: oobie

ja saknar dig! <3

2009-12-21 @ 21:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0