1 December

Heej! ;)

Tänkte börja inlägget med att berätta att min bror inte har svininfluensan, han har körtelfeber och det är tydligen värre. För er som inte vet vad det är så är det den utvecklade versionen av halsflöss, men den ger blåsor i munnen plus massa annat. Sjukdomen smittar via urin och saliv, så om inte någon har kissat på honom så antar vi att han blivit smittad genom sin flickväns våta kyssar.

Sjukdomen försvinner aldrig, man lever med den hela livet och man kan ha den utan att det visar några symptom. Det finns inget botemedel men om man vilar och bara slappnar av så försvinner sjukdomen förmodligen inom några veckor eller några månader. Panik? Ja, vi ska ju snart till USA. Kul att vara sjuk då liksom.

Nu återgår jag till min dag. :) Jag hade bara två lektioner idag, svenska och religion. Efter det hade jag samhällskunskap men jag hade redan gjort klart mitt arbete så då fick jag sluta, jag skippade även spanskan och ringde till mamma så hon kom och hämtade mig. Vi åkte till Allum (Panduro) för att kolla på band till uppvisningen, men just den färgen jag och Sandra vill ha var slut, så jag får göra ett nytt försök i stan på torsdag eller nått.

Efter Allum åkte vi hem, och jag pluggade lite matte inför provet på torsdag. Hann inte så långt dock för uppgifterna är riktigt svåra och jobbiga, men jag gjorde några stycken iallafall. Efter det kollade jag lite på tv, och sedan på Harry Potter Och Halvblodsprinsen som mamma hade hyrt. Riktigt bra tycker jag faktiskt!
Nu är filmen slut och jag ska alldeles strax vandra ner till tvn om den är ledig och ägna mig åt Desperate Housewives en timme.

Ni får ha det så gott! Btw, min pojkvän har skaffat blogg. Visit! :D http://robertkleemann.blogg.se/
Puss på er! :) <3


Kommentarer
Postat av: roobie

han får stanna hemma så drar jag med istället <3

2009-12-01 @ 21:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0