21:45

Hej på er, eller godkväll kanske jag ska skriva. Klockan är ju mitt i natten för er! Vilket är väldigt tråkigt, för min pojkvän ligger och sover. Jag som saknar honom så mycket att jag bara måste snacka med honom! Men jaja, det får väl bli en annan gång. :/ <3

Dagen har varit riktigt bra faktiskt. Nu är klockan väldigt sent tycker jag, hihi. Har inte varit vaken så här sent en enda dag här, och vi har inte varit ute såhär sent en enda dag heller! xD Så jag är ganska så trött... så ska försöka att fatta mig kort även om det brukar bli ganska så långt ändå! ;)

Det började med att vi åkte bussen till Manhattan. Vi gick vidare till Enpire State Building, som numera är den högsta byggnaden i New York. Innan så var det tvillingtornen (World Trade Center), men efter katastrofen så blev denna den högsta. Vi köpte biljetter till byggnaden, och sedan stod vi i kö hur länge som helst. När det äntligen var våran tur så var det först en liten bio vi skulle se, med rörande stolar som vi satt i. Det föreställde att vi flög över Manhattan. Jag blev grymt illamående eftersom att det kändes som att allt snurrade, och jag klarar inte av snurrande saker, så jag fick sitta och försöka hålla tillbaka spyorna hela den resan. Inte kul alls! Sedan när vi väl skulle upp i byggnaden, så stod vi i ytterligare en evighetskö. Tillslut blev det vår tur och då tog vi en hiss upp till 86:e våningen. Där gick vi ut, de hade som ett slags utsiktsområde. Det var fruktansvärt kallt och blåsigt så högt upp i luften! Och det var väldigt högt. Man såg över precis hela stan. Efter att ha fotograferat lite och så, tog vi hissen ner igen. Det slog lock i öronen både när vi åkte upp och ner, så jäkla högt var det!

Efter den upplevelsen letade vi upp en restaurang. Det blev ganska så enkel mat, kyckling med pomes frites. Servitrisen var värsta bitchen. Hon blev besviken när vi gav henne 45 kronors dricks. Griserier! xD
Efter maten tog vi iallafall en taxi till Ground Zero. Det är platsen där tvillingtornen stod, World Trade Center. Det kändes konstigt att vara där, och lite overkligt. Och sorgligt! Att veta att så många människor faktiskt dött där i en sådan fruktansvärd katastrof.

Vi drog sedan vidare till frihetsgudinnan, eller ah, hon står ju på en ö och att ta båt dit kostar jätte mycket, så vi höll oss på land och såg henne därifrån. Hon var ståtlig, eller vad man ska säga! Haha, :)
Efter det åkte vi till Time Square. Där gick vi in på Madame Tussauds. Det är där de största kändisarna är avbildade i vax. Vissa dockor såg fruktansvärt verkliga ut, medans andra såg lite mindre verkliga ut. Det var riktigt spännande att gå runt och kolla och fotografera iallafall! :D

Efter det tog vi bussen tillbaka till hotellet, och nu sitter jag här. Vi har just upptäckt att planet till San Francisco inte alls går klockan 2 imorgon, utan halv 11! Så imorgon bitti får vi gå upp klockan 6. Jag antar att jag inte har något problem med det eftersom att vi gjort det varenda morgon. Men jag får iallafall försöka att komma i säng snart!

Ha det bra, detta är sista inlägget från New York. Jag ska försöka att uppdatera från San Francisco imorgon, men vi får se om jag hinner. Annars gör jag det så fort jag kan! :) Nu kommer bilder från dagen, ha det bra! Puss ♥

Utsikten från Empire State Building








Detta korset bildades när World Trade Center hade rasat. Av all förstöring så var detta en del som stod upp, och därför har den blivit som en speciell symbol från katastrofen.




Här stod tvillingtornen. Innanför skyddsstaketen håller de på att bygga upp 3 likadana torn som de som rasade.


Min mamma är inte så himla glad på mig nu. Hon tycker att jag ska sova! Så det får helt enkelt bli fler bilder imorgon, för jag har massa mer att bjuda på! Men ni får som sagt vänta tills imorgon, för nu ska jag göra mig iordning och sova. Godnatt. ♥


Kommentarer
Postat av: ♫ M I C H A - mmichelleaalfredsson ♫

svar

Hihi, grattis ännu en gång :D

Jo, visst det är klart att jag kan göra ! :) Jag skriver min msn och om du kan adda mig så kan vi prata om det då , och så kan du berätta hur du exakt vill ha det ! :D

Hoppas du har en trevlig resa du med ! :D<3

2009-12-22 @ 13:39:00
URL: http://mmichelleaalfredsson.blogg.se/
Postat av: roobie

avensjukan denna dag!!!

2009-12-22 @ 20:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0