Sjuk överallt.

Jag har inte bloggat på tre dagar!!! Men, som med allt annat har jag en anledning till det. I lördags blev jag sjuk och jag hade egentligen planerat att sova hos Robert, men när jag väl kom dit mådde jag pyton. Vi åkte ner och köpte halstabletter, sedan åkte jag hem och spydde. Det är verkligen fruktansvärt att må så illa att man tillslut spyr, men visst känns det bättre efteråt. Natten var hemsk. Jag vaknade drömde konstiga drömmar och vaknade en massa gånger. Jag hade en pappalångben någon decimeter från mitt ansikte och det var droppen. Resten av natten tillbringade jag i vardagsrummet.
Söndagen var ännu mer fruktansvärd. Jag hadde 39 graders feber och mitt huvud bultade så hårt att jag inte orkade göra så mycket mer än att ligga i soffan, nerbäddad. Jag kunde inte äta något på hela dagen, för min hals värkte något fruktansvärt och jag var svullen i munnen och upp till öronen. Det är inte ofta man mår såhär dåligt minsann! Dock sov jag en aning bättre denna natten.
I morse väckte mamma mig klockan 08.30. Vi åkte till ungdomsmottagningen i Partille. En mycket fin liten ungdomsmottagning, haha. Trevligare en Mölnlycke, faktiskt. Kuratorn var trevlig med. :P
Efter besöket åkte vi till vårdcentralen. Där gjorde jag prover, och det visade sig att jag hade någon slags halsinfektion. Vi hämtade ut penicillin och halstabletter, sedan handlade vi mat på Ica. Sedan åkte vi hem. Resten av dagen tillbringades i soffan. Sov en del, och kollade på två filmer. Sjuka var dom! Kommer inte ens ihåg vad de hette.

Nu orkar jag inte mer. Huvudet värker och jag ska kolla min bdb en snabbis nu, sedan blir det sängen.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0