Dags för skola igen! MoveIT

Hej! Det känns som att det var ett tag sedan jag skrev... jag har helt enkelt inte orkat! Men nu ska jag bannemej skärpa till mig!

Igår började jag skolan igen. Jag klev upp klockan 7 på morgonen, och var hur trött som helst! Och hur nervös som helst... eller det nervösa kom snarare när jag satt på bussen in till stan...
Dom byggde om vid Blåklockevägen så bussen var tvungen att stanna i typ 10 min för att en stor maskin skulle kunna flytta på sig, så när jag kom in till stan hade jag så bråttom och det tog en stund att hitta rätt läge där spårvagnen skulle stanna, så jag missade den. Som tur är så går både 7 an och 11 an ganska så ofta, så jag behövde bara vänta en kvart, och kom därmed inte heller försent utan precis i tid. Det kändes jättekonstigt inne i klassrummet. Alla satte sig typ på var sin bänk, förrutom dom så redan kände varandra då. Det var några som hade gått i samma klass innan, vilket jag tycker är ganska synd för jag tycker att det är bäst om ingen känner någon till att börja med.
Det hände inte så mycket första dagen.. vi blev uppropade och fick fylla i papper om våra individuella val. För mig blev det dans, datadesign och spanska. (Man måste dessvärre läsa ett språk i samhäll), så jag var ju tvungen att välja något. Vi gick även igenom schemat för de kommande dagarna. På måndag får vi vårat riktigt schema (ska bli väldigt spännande) och på tisdag börjar skolan på riktigt.
Vi var bara i skolan en timma sedan tog jag spårvagnen till centralen och gick vidare till nordstan sedan. Jag måste säga det att min klass är otroligt udda, men samtidigt så kan det förhoppningsvis bli grymt bra och trivsamt, det hoppas jag iallafall på. Vi är än så länge 13 tjejer tror jag, och 5 killar. På måndag kommer ytterligare 5 stycken tror jag, så vi blir nog runt 23 st eller nått. Jag och Sandra (från Landvetter) är dom enda svenskarna tror jag... och det är ju något väldigt annorlunda för mig! Att gå i samma klass som så många från andra länder... det blir helt nytt, och spännande. Någon är från Ryssland, någon från Chile och någon från Spanien, sedan är det massa från Iran eller Irak tror jag. Men det ska nog bli bra! Jag ska inte ha för utsagda meningar helt enkelt.
Efter skolan gick jag runt i Nordstan för mig själv i 2 timmar... men de timmarna gick ganska så fort. Jag provade kläder och gick in i nästan varenda butik. Köpte två par örhängen + extra pluppar och ett diadem. Ja just det, fyra ögonskuggor från Isadora också. :)
Jag tog även en fika på ett fik, åt en jättesmarrig smörgås! :P
Vid 2 tiden kom Johan in till stan. Vi hälsade på Robert och Torre som också var i stan, sedan gick vi vidare till massa olika butiker för Johan skulle kolla på chinos. Tyvärr så hittade vi inga som passade hans smak. Vi åt även på burgerking (eller jag åt inte, bara han). Sedan tog jag bussen hem, och slog följe med Robert som också skulle hem, eller han ville egentligen hem till mig men jag lyckades övertala honom om att jag hade ont i huvudet och var trött! ;) På kvällen gjorde jag typ ingenting.. var inne på datan lite, och sedan kollade jag på "Miss Marple" med mamma och pappa. Tyvärr så somnade jag i slutet så jag missade vem mördaren var... :( Men det var gött att för en gångs skull somna vid halv 11.

Imorse var jag också dötrött. Gick upp en timma tidigare idag, eftersom att jag började en timma tidigare. Jag gjorde mig i ordning och tog bussen till Brunnsparken. Bussen var i tid idag, så jag missade inte spårvagnen vilket var gött för det gav mig tjugo minuter extra att chilla utanför skolan. Jag gick en runda på Gamlestadstorget, sedan gick jag tillbaka till skolan igen. Vi skulle lära känna varandra lite bättre först, så vi skulle typ intervjua varandra 2 och 2. Jag och Valera intervjuade varandra, sedan presenterade vi det inför klassen. Efter det skulle vi göra en namnlek, och efter det skulle vi skriva ner vad vi hade för förväntningar på vår klass, skolan och utbildningen dessa tre åren. När det var klart fick vi rast, sedan åt vi. Pasta med ost och skinksås eller nått i den stilen var det. Gott! :)
Efter lunchen skulle vi gå till Gamlestadsbiblioteket, för därifrån fick vi en uppgift. Vi var i två lag och så skulle vi hitta saker som började på bokstäverna i "MoveIT Gymnasiet". Det var lite småbarnsligt, men jag tror mitt lag vann. Efter det skulle vi fotograferas en och en, för att lärarna skulle kunna sitta och träna in våra namn, xD. Efter det slutade vi, och jag skyndade mig och hann med spårvagnen. Jag åkte till Centralen där jag träffade Robert och vi tog bussen hem till mig. Slappade och hade inget att göra hemma hos mig. Jag satt vid datan och han låg och halvsov i sängen. Vi åt, och sedan gick han hem. Nu sitter jag här själv, och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag känner mig extremt sugen på att gå ut och springa eller nått, men jag tror det blir så att jag är inne och tränar istället. Jag ska nog göra en massa situps och andra coola övningar så jag blir vältränad! XD

Så nu får det räcka här... puss sålänge. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0