Påskafton!

Jag hann aldrig skriva något igår, så gör det nu! (Ska försöka minnas vad som hände!). Vi vaknade rätt så sent på dagen, inte konstigt eftersom att Fanny höll oss vakna till fem eller nått! Jobbiga unge! haha <3. När vi vaknade gjorde vi oss iordning och Fanny å Anja bestämde sig för att klä ut sig till "slampiga påskkärringar" och ringa på hus. Jag vägrade, eftersom att jag inte ville skämma ut mig inför hela Tahult, så medans dom promenerade från hus till hus gömde jag mig i buskarna xD. Inte ett enda hushåll vågade öppna och hur stor korg de ändå hade tänkt att fylla med godsaker lyckades de inte få ihop en enda bit. Jobbigt! Vi käkade och så, solade och slappade resten av dagen. På kvällen kollade vi på "Australian". Fanny och Anja bestämde sig för att cykla ner å köpa glass i centrum. Jag tänkte att det skulle vara stängt och orkade inte följa med. Och, självklart var Ica stängt, och självklart går busungarna vilse påväg hem! Dem ringde lite smått panik och berättade att de hade en kille som förföljde dem, och snäll som jag är tog jag moppen ner och hittade dom, utan en förföljare. Han hade tydligen försvunnit! Men jag hade med mig pepparspray för säkerhetens skull.. xD Sedan åkte jag hem med moppen och ställde den hemma. Kände mig träningssugen efter allt godisätande och onyttigheter så tog mina benmuskler och sprang för att möta dom vid Tahultsbacken istället. Det var gött att få springa av sig lite kan jag lova! Emil, Kim och Frode hoppade fram å skrämde oss och tydligen skulle Emil och Frode sova i husvagnen med Fanny och Anja. Jag var lite småsur efter en diskussion med föräldrarna och ville gå å lägga mig direkt. Så jag somnade på Emils rum medans dom andra gjorde.. jag vet inte vad! :) De hade nog kul iallafall kan man hoppas. Jag sov iallafall bra! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0