Mikael Elias Teoretiska gymnasium

Nästan helt säker på den skolan nu. Har bara två till skolor att besöka. :) Idag åkte vi först till Mikael Elias, lite moderat men verkade väldigt bra. Den var framröstad till att vara Göteborgs bästa skola, och utbildningen verkar vara bra. Den ligger väldigt bra till också, 15 minuter att gå till mormor, så kommer antagligen bo där en hel del eftersom att det är så nära och dom har ett ledigt "gästrum". Problemet är bara att intagningspoängen är sjukt höga, och det är den skolan flest elever söker till i hela Göteborg, så det kommer bli tufft att komma in!

Efter Mikael Elias åkte vi till GTI gymnasiet. Inte för att det var liknade en skola menmen.. det var en jävla lägenhet! As fattig och as ful verkade den. Jag gick upp i trappöppgången in till ett klassrum med massa utlänningar i, (inget fel på dom men allt gav bara fel intryck), så vi åkte iväg fort som fan igen. Verkade verkligen vara en kass skola.

Vi svängde förbi McDonalds och var lite lagom nyttiga, sedan åkte vi hem och ny sitter jag här. Har precis ringt en pling till Sara och bett om ursäkt, inte för att det hjälpte speciellt mycket men det lättade trycket för mig en aning.

Jo förresten, jag kan ju lika väl berätta om mitt samtal med Mäki eftersom att detta ändå är min blogg-mitt liv-mina tankar.
Jag tog på mig skulden för allt och det kändes jävligt gött. Hoppas det inte blir en jättestor sak av detta nu, känns som det inte kan bli mycket värre nu.. men det kan det säkert. Men, man kan inte göra annat än att förlåta och gå vidare!

Ha det bra människor, jag börjar bli trött.. ska snart duscha och lägga mig tror jag faktiskt ..

Pussh! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du bör rannsaka dig själv.



Det är främlingsfientligt:

et var en jävla lägenhet! As fattig och as ful verkade den. Jag gick upp i trappöppgången in till ett klassrum med massa utlänningar i, (inget fel på dom men allt gav bara fel intryck)





Gå några kurser hos rödakorset, ta ansvar och förvänta dig inte att du redan vet allt.

2009-05-09 @ 00:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0