Första arbetsdagen

Hej,

Jag är seg och trött, och verkligen inte på blogghumör... så nu berättar jag bara lite snabbt om dagen.
Jag klev upp kl 05:50 och gjorde gröt, var bara tvungen att börja dagen med något bra. Jag var väldigt trött, men det var jätteljust ute så tidigt på morgonen så det gjorde att jag piggnade till lite. Men jag har allt fått försöka hålla tillbaka alla jäspningar som varit påväg under dagen...!
Jag började kl 06.30, egentligen börjar jag 07.00 men pappa måste vara på jobbet en halvtimma innan och då åker jag med honom för att slippa ta mig dit själv... men om några veckor blir det väl till att ta moppen, bara blinkisen blir lagad så!
Iallafall... under dagen fick jag gå med en handledare för att lära mig osv. Att arbeta på lager är rent ut sagt en vanesak, man behöver inte mycket till kunskap egentligen. Det blev mest till att plocka upp nya inkomna varor (hunddekaler), och göra i ordning ordrar som skulle skickas ut i affärer. Jag gjorde faktiskt i ordning ordrar till ett par kända ställen idag, blandannat Universeum, som hade beställt produkter till den tropiska avdelningen och Kolmårdens djurpark som beställde grejer till terroratoriumet.
Vid 12 tiden åkte jag och pappa och käkade, det blev kebab i pitabröd för min del, gott!
Fortsatta dagen gick åt till att plocka ihop ännu mera ordrar och slå in på datan. Jag tycker faktiskt att det är roligt att gå bland hyllorna och orientera sig fram! Synd bara att jag inte har truckkort, för jag kan inte ta ner de lite tunga grejerna och köra då utan får hålla mig till att köra varorna på vagn. Jag längtar tills jag slipper gå efter en handledare, jag känner mig lite som en svans och i vägen ibland. Även om hom är väldigt snäll och humoristisk så skulle det kännas bra att visa sina kunskaper och framsteg på egen hand.

Jag slutade jobbet klockan 16.30. Då åkte jag och pappa hem och åt middag med mamma. Jag har varit väldigt trött under hela kvällen, det blir inte mycket till att sitta på jobbet. Bara gå och gå hela tiden! Så det känns i kroppen och huvudet. Jag lade mig och kollade på Red Dragon förrut men somnade en stund. Nu äter jag mjölk med jordgubbar och ska förmodligen försöka sova snart. Imorgon blir det till att gå upp tidigt igen!
Pappa ringde förresten till nått ställe förrut och kollade upp hur mycket man ska ha betalt när man är 16 år och jobbar på lager. Jag blev enormt besviken... eftersom att jag fyller 17 år i augusti så får jag då betalt som en 16 årig och det innebär 75 kr/h. Värdelöst, men jag ska väl vara tacksam ändå antar jag. Jag har ju jobb iallafall.
Men jag får förmodligen arbeta lite mer än jag hade tänkt om jag ska komma upp i 15 000 kr, men det löser sig. Pappa skulle försöka fjäska lite med lönebossen på jobbet så jag iallafall tjänar som en 17 årig, 81.30 kr/h.

Ni får ha det så bra, nu orkar jag inte skriva mer. Pusspuss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0