12 September

Imorse vaknade jag upp med Malin och Emma bredvid mig. Vi snackade, och åt chips, ostbågar, nötter och jordnötsringar till frukost. (Y)
Sedan blev det till att få bort spyor, och gå runt till grannarna och be om ursäkt för natten.
Vid 11 tiden följde jag mina flickor till bussen, och plockade burkar som folk slängt överallt. När jag kom hem igen åkte jag med mamma och pappa till skogen i Björröd. Vi plockade svamp och jag som inte ville plocka till en början, bara gå runt i skogen, hittade såklart mest! Faktiskt en hel korg, och nu känner jag att jag är i stort behov av min systemkamera! Saknar den. =( Hoppas det går att hämta den på måndag.
Efter svampplockandet åkte jag hem och tänkte få ihop lite pengar genom att sortera alla öl och ciderburkar från igår och åka ner och panta de som gick att panta. Det var inte det fräschaste, men det är värt pengarna. Det var huuur mycket burkar och flaskor som helst. En hel svart sopsäck fylldes med sådant som inte gick att panta, och två icakassat fylldes med de som gick att panta. Jag har inte hunnit panta de än, men räknade ut att jag skulle få ihop 56:50 kr.
Efter det slitet satte jag mig framför tv;n, och sedan framför datorn. Har nyss ätit med. Kändes bra att få riktig mat i sig.

Nu har jag inte så mycket mer att skriva... här kommer två bilder på burkrsorterandet.
Puss.

De som ska pantas.


De som ska slängas.


Kommentarer
Postat av: Fille Eerola

Haha vår grymma barnvagn :D

2009-09-12 @ 19:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0