27 December

Tjosan

Idag har det inte hunnits med så mycket... konstigt nog! Vi klev upp hyfsat tidigt imorse. Gjorde oss iordning och gick ut till stan och åt frukost på ett café, uteservering. När vi sitter där och äter så kommer det en mörkhyad, storbiffad, äcklig uteliggare (lumpare) och går förbi oss. Han tittar snett på oss när vi äter och spottar på vår mat! Så jävla vidrig. Vi fick tyvärr inte tag på honom. Så då blev frukosten förstörd, man vågade ju inte äta han kunde ju ha aids osv... men ärligt talat, är det deras sätt att visa att dom är förlorade i samhället? Att spotta på oss turister som har råd med vår egen mat. Helt sjukt, som om vi vill bidra med någonting åt dom när dom ser så snett på oss. Men slutpratat om det. Måste dock säga att det finns väldigt mycket uteliggare här i L.A! Vissa är lite trevligare, och andra inte. Men senare när vi gått ifrån uteserveringen så satte han sig där vi satt, så han kanske kände att det var hans revir eller något? Sjuk var han iallafall. Och på eftermiddagen när vi var på köpcentret "Macy'c", så såg vi honom igen. Han såg mig när jag skulle gå till provrummen och det kändes riktigt läskigt. Som om han förföljde oss eller något. Så nu kommer jag att tänka på honom varje gång jag går utanför hotellet eftersom att det är här utanför han håller till! Men jaja, nu ska jag släppa detta aktuella ämne och berätta de positiva delarna av dagen istället.

Vi tog bilen till Hollywood, jag fick tyvärr inget bra kort på hollywoodskylten eftersom att vi inte var så nära den, men jag ska nog ta ett kort imorgon. Eller rättare sagt, jag måste! :)
Vi åkte vidare till Beverly Hills som är kändisarnas "bostadsområde". Det var riktigt vackert där och husen var glamorösa. Tyvärr så bor ju de största kändisarna väldigt isolerat, så man kommer inte närmare än till grindarna. Jag lyckades iallafall fotografera Paul och Anna Ankas grind in till deras tomt, och Ossy Osbourne grind. Här kommer bilder på dem. (Dubbelklicka för större bild.)

 

Vi åkte även förbi Madonnas boende och flera andra stora stjärnors, men det var liksom inget att ta kort på pga säkerheten. Men jävlar vad flott och stort dom bor alltså! Riktiga grisar! :)
Efter Beverly Hills åkte vi till Macy's, som är ett enormt köpcentrum som finns överallt i USA.
Där handlade jag en present till X hihi. Och även en vinterjacka till mig själv :) Eller ah, den köpte mamma till mig, gullig som hon är :) Äckligt dyr var den för min plånbok, så jag hade inte haft råd med den på egen hand ändå. Det känns iallafall bra att ha fått en vinterjacka, äntligen! Och att ha fått köpt något till någon anna för en gångs skull. Måste dock hitta något mer, men jag vill att det ska vara något alldeles speciellt! Får allt tänka på det... :P

Ha det bra nu, pusss!


Kommentarer
Postat av: robert

asså avensjukan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :O :O :O

2009-12-28 @ 18:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0