25 December

Hej på er! Nu är vi på motellet, och jag fick igång internet! Yeeeey :D Nu har jag en massa att berätta om dagen, och jag har tagit hur mycket bilder som helst idag, så jag får väl plocka ut de bästa! :)

Nu är vi iallafall ungefär 4 timmar från L.A. Bilresan var inte så lång som vi trodde, så vi är framme imorgon vilket ska bli riktigt skönt! :)
Imorse åkte vi från hotellet vid 8 tiden, frukosten blev mackor och yoghurt från seven eleven, haha!
Dagen gick åt att åka bil då, det var den bästa bilresan EVER! Helt klart, tro det eller ej.
Vi åkte längst kusten vid Stilla Havet. Vi åkte igenom dimma, djungel, savann och alla härliga terränger man kan tänka sig. Vi åkte på vägarna där de kända biljakterna i bland annat James Bond är inspelade. Dom var skit läskiga! Det stupade liksom rakt ner mot havet, och det fanns inget skyddsstaket! Riktigt spännande :)
Vid 3 tiden kom vi fram till en såkallad hippieby, vid namnet Cambria. Den var ganska så trevlig. Vi bestämde oss för ett motell och checkade in. Det är riktigt fint här inne faktiskt, och det finns ju framförallt internet, ett stort plus!
Efter att ha checkat in och så, blev vi tipsade om en väldigt bra restaurang- stadens lyxigaste. Vi åkte dit och det såg väldigt trevligt ut. Maten däremot, jag ville pissa på stället rent ut sagt. Först en sallad som smakade skit och vinäger. Sedan ett bröd med lök i, USCH! Till varmrätt: Slamsiga kycklingbitar med klumpigt nötmos och jordgubbssås, hur bra passar det? Det lät gott på menyn.
Till efterrätt beställde jag "Chocklate Mouse" Visst låter det gott? Jag fick in ett glas med choklad i, och chokladen var fylld med kaffebönor och likör. Jag ville stoppa fingrarna i halsen. Jag var lika hungrig när jag gick därifrån som när jag kom! Och vår mat tillsammans gick på typ 1300 kr. Helt sjukt, men nu ska jag sluta klaga. Måste dock säga att jag är väldigt hungrig, så förrut tänkte vi att vi skulle åka förbi en mataffär och köpa med oss något, men de har inte ens en matbutik i denna staden! Bara massa bensinmackar, bläää.
Jaja, jag har ändå fått uppleva en massa idag. En helt underbar dag, helt klart! Bortsett från maten.
Detta har varit det bästa med dagen:

• Jag har fått se ett otroligt vackert landskap
• Jag har fått sol - lite rödskimmriga kinder
• Jag har fått se sjöelefanter

Spännande va? Nu får ni se vilka underbara bilder jag tagit idag.

Vi åkte in i en tjock dimma


Den vackra utsikten över Stilla Havet och dess klippor


























Sjöelefanter (Nej, det är inte sälar - men nära besläktade)






(Kolla noga så ser ni 3 st nyfödda ungar)


Nu får det räcka. Visst är Californien vackert? Jag hade en underbar juldag. Nu ska jag dock sova, uppdaterar kanske imorgon!
Innan jag somnar måste jag bara påminna alla om hur mycket jag saknar min pojkvän, speciellt på kvällarna! Det är fruktansvärt, nästa gång måste du följa med! Jag saknar dig hur mycket som helst, jag bara hoppas att du är inne på datan när jag är det, men det är ganska så orimligt eftersom att jag är 9 timmar efter dig. Menmen, jag älskar och saknar dig hur mycket som helst! Nu känner jag verkligen hur mycket du betyder för mig, lämna mig aldrig ♥


Kommentarer
Postat av: robert

jg saknr ihjäl mig här hemma, och ja tänker lätt följa med, tro man inte blir avensjuk :O <3333

2009-12-26 @ 10:38:17
Postat av: robert

ni får ju verkligen se ala amerikas sidor, allt från sketna storstäder, till det vackra landskapet, fan va ja skulle vilja vandra i dem bergen!!!

2009-12-26 @ 10:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0