14 Augusti

Jag hann inte skriva något igår... så jag skriver det nu. :)

På dagen var vi i staden. Vi gick runt och kollade det vi inte hade hunnit med dagen innan och så...
Gick blandannat in i Hötorgshallen, som typ är som fiskekyrkan i Gbg. Vet ni vem vi träffade där inne? Dogge Doggelito. Vi bara stod och kollade på fisken och det.. och så stod han där bakom disken. :) Han började prata med pappa och så, jag antar att jag var ganska blyg och chockad. Han är ju ändå ganska så känd i Sverige... Och han berättade att han brukade fiska och sälja det där. Han bjöd iallafall oss på bläckfisk, men jag vågade inte smaka. Jag tänkte hela tiden att jag skulle ta ett kort på honom, men jag vågade inte dra fram kameran och ta ett. xD Dumt!

Till lunch åt vi kebab utomhus, och sedan gick vi runt lite till. Vi lämnade även Wille på ett hunddagis, sedan tog vi bussen till Gröna Lund!

Det var riktigt kul där alltså. Det ägde ju Liseberg. Varför säger alla att det suger? Jag är bara så trött¨på Liseberg och man ska absolut inte lita på vad alla andra säger om Sthlm. Alla säger att det bara är massa äckliga människor och att Grönan suger, inget av det stämmer tycker jag.

Vi åkte massa roliga berg och dal banor, och jag åkte världens läskigaste sak! Insane with Tele 2. Det var så typiskt, för när jag stod i kön till den så började det hagla jättemycket! Jag har aldrig sett så mycket och så stora hagelbitar i hela mitt liv. Plus att berg och ddal banan stannade, för det var något som var fel, så det tog en stund för dom att laga den. JAg var helt pissblöt när jag skulle åka den. Det blev inte bättre av att jag åkte bredvid en jävla 09;a som psykade mig. Och, jag skrek så in i helvete, och mamma och pappa trodde jag grät... men man skriker ju inte för att det är läskigt... man skriker ju bara för skrikandets skull!

Vi åt jättegod mat på en restaurangen som hette tyrolen. Det var typ schnitzel eller nått... :P

Efter berg och dalbanan gick vi och såg Måns Zelmerlöws konsert. Han var grym! Och fyfan va snygg han var. Inte alls som på tv. Inte alls så tillgjord! En riktig läckerbit. ;) Tyvärr så stannade vi inte och såg hela konserten, för alla frös och ville hem. Så vi tog bussen till dagiset och hämtade Wille, sedan tog vi tunnelbanan tillbaka till campingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0