13 Augusti

Det har varit en bra dag idag. Vi gick upp ganska så tidigt, duschade och så. Sedan tog vi Tunnelbanan in till staden. Idag gick vi av vid en annan hållplats. Först letade vi efter Emils gangster affär, och han handlade som en liten gris. Sedan gick vi och köpte skor. Jag hittade ett par Björn Borg skor, på rean. :) Tyvärr så har jag skoskav, så jag kan inte använda dom på ett tag förmodligen.

Vi gick en sväng till Stureplan, som var väldigt annorlunda till skillnad från vad jag föreställt mig. Det var massa dyra affärer, överallt. Typ en hel gata upp med Gucci, Versage och massa sådana rikemansbutiker. Människorna där var väl överklass, men inte så äckliga som jag förväntat mig.

Vi åt en jättegod lunch på en restaurang som hette "London restaurang". Det var kött med någon god sås och stekt potatis. :)

Jag hade 200 kr kvar från igår, så jag sprang och köpte en jättefräsch långkjol. Härliga blommiga färger! Den ska jag nog ha på min födelsedagsfest... :D

När mamma och pappa tog sig några öl på ett uteställe, stack jag till Åhléns och kollade lite saker. När jag kom tillbaka så sa mamma att hon skulle köpa Vera Wang "princess" till mig, som en tidig födelsedagspresent. Jag blev väldigt glad! Tyvärr så fick jag senare dåligt samvete pågrund av en sak med Robert... men det har nog ordnat sig nu tror jag. Det är trots allt tanken som räknas! och det värmde. ;)

Så nu kommer jag att lukta gott också! Tack kära mamma. Trots att jag gjorde mig av med mina 1500 kr första dagen, så köpte du grejer till mig för 900 idag. Du är bäst. <3

Efter handlandet och när vi skulle gå tillbaka till tunnelbanan, så började det ösregna. Alltså jag menar verkligen ÖSREGNA. När det började lätta lite så sprang vi och tog tunnelbanan. När vi var framme vid vår hållplats gick vi tillbaka till campingen. Då började det åska och blixtra som bara den. Jag har nog aldrig varit så nära åskan! Den slog ner på ledningen kanske 50 meter ifrån oss. Det var lite läskigt faktiskt. Så konstigt att vädret kan variera så snabbt! På dagen var det strålande sol och hur varmt som helst...

Nu har jag nog inget mer att skriva... jag sitter här i husvagnen och väntar på att det ska bli mat. Jag är så hungrig! Vi köpte kantareller på en marknad vi var på idag, så det blir grillat med svamp. Jag älskar svamp!

Nog pratat om det. Jag drar nu, Hejs! Puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0