12 Augusti - Shopping i Sthlm

Hello! :) Nu sitter jag i husvagnen på Bredängs camping och slappar. Det började regna när vi var inne i staden så vi åkte tillbaka hit. Man är ganska så trött i benen efter en hel dag i staden också, så det är skönt.

Imorse blev jag väckt klockan 07.00. Vi åt frukost och sedan åkte vi vidare påväg till Sthlm. Vid 12 tiden var vi framme, och när vi ställt allt till rätta tog vi tunnelbanan in till gamla stan. Det var typ första gången jag åkt tunnelbana på... minst 10 år. Var här när jag var 5 år så minns ingenting... och det var jätteläskigt att åka så snabbt i mörker! Men jag vande mig ganska snabbt. Sthlm är inte alls som jag tänkt mig, det märkte jag ganska snabbt. Men, jag har ändå förälskat mig i vår kära huvudstad och det hade inte varit helt fel att bo här...

Under dagen har vi gått runt och kollat in staden. Bland annat sett slottet, varit på kulturfestivalen och gått runt i affärer.
Jag fick se två kändisar! Den finska tjejen som är med i Beck (vet inte vad hon heter, och Pernilla Wahlgrens mamma, (Christina Schollin). Hoppas på att se fler imorgon, då vi ska till stureplan och alla andra äckliga ställen här! xD Än så länge har jag inte sett så många riktiga 08:or, men det lär jag nog få nog av här dessa dagar...

Idag fick jag iallafall köpt: Foundation, borste, mascara, Linne, Hoodtröja, Långtröja, Kofta, leggings och två nagellack. Har dessvärre handlat upp nästan alla pengar. Några kronor kvar tror jag... men om jag har tur så betalar mamma nya skor till mig imorgon, för mina gladiatorskor är sönder!
Efter all shopping åt vi på en Italiensk restaurang. För min del blev det Hawaii Pizza, den var god.

Jag orkar inte lägga in några bilder... så får se om jag orkar göra det dessa dagar här annars gör jag det helt enkelt när jag kommer hem!

Ha det bra sålänge. Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0