7 Januari

Svar till Robert; Jag kommer hem den 10e, på söndag... vid tvåtiden tror jag! :) Och ja, kommer hem till dig på måndag för jag ska ta ledigt då med <3 Har du bara fått 1 kort? XD Va efter dom är. <3

Idag har det varit en riktigt spännande dag. Vädret var lite sisådär, ganska så grått, så vi bestämde oss för att ta bilen till "Ever Glade". För er som inte vet vad det är för något, så kan jag berätta. Världens största träskmarksområde. Det var  h u r  c o o l t  s o m  h e l s t  d ä r !

Btw, träskområdet bestod även av en liten stad. HAHAH jag höll på att skratta ihjäl mig när jag såg välkomstskylten. Population: 0,0008. 8 INVÅNARE. HAHAHAAH KUL LIV!

Vi åkte först en båttur, och sedan en tur med bilen. Först på dagen fick vi inte se så mycket roliga saker, mest olika vackra fåglar, fiskar och ormar. Senare på eftermiddagen när solen tittade fram gick alligatorerna upp på land och solade sig. Det var riktigt maffigt. Vid båtturen hade de alligatorer i fångenskap. Burar och akvarier. Det var riktigt hemskt att se 1 meters långa alligatorer leva i 1 meters långa akvarium. Djurplågeri, helt klart! Men när vi kom ut i den riktiga träskmarken så fick vi se de vilda, lyckliga djuren. Man blev glad över att se att dom hade det så bra och att dom faktiskt kunde göra vad dom ville. Det fanns inte ens något staket upp till vägen så om dom skulle känna för det kunde dom ta en promenad upp till bilarna, haha. :S
Men det var helt klart en galet värd upplevelse, tro det eller ej. Vi såg även sköldpaddor. Vissa var inte större än en tummnagel. Vissa var riktigt stora. :) En sak var väldigt tråkig och ledsam. Träskvattnet hade haft väldigt dåligt med syre på sistone, och det hade gjort att nästan alla fiskar dött. Vattnet var hyffsat klart så om man kollade ner på botten såg man fullt med döda fiskar. Riktigt sorgset! Det var liksom inte 1 eller 2. Det var tusentals om inte mer. Vissa var riktigt stora med! Såg några döda som var lika långa som hela min arm. "/ Stackarna. <3

Efter den härliga upplevelsen åkte vi till en indianby. Där åt vi middag, helt klart den bästa restaurangen hittills på hela resan! :D Deras specialitet var då alligator, men jag kände att jag inte ville bidra till att de slaktar fler, så jag höll mig till min favorit här i USA. New York Steak. :)
Mamma tog dock alligator, så jag smakade lite. Det var faktiskt gott! Smakade precis som kyckling, fast mörare och mer vitare.
Efter restaurangen åkte vi till en souvenirbutik. Där köpte mamma ett halsband med en elligatorklo till mig, riktigt cool faktiskt! Den ska jag nog aldrig ta av mig. (Förrutom vid fina tillfällen haha.) Mamma köpte även 2 uppstoppade alligatorhuvuden. De ska vi ge bort till mormor och morfar, och mammas kompis. :)

På vägen tillbaka efter handlandet såg vi ännu flera alligatorer, så vi parkerade bilen och gick ut och fotade lite. De unga var runt 1 meter medans de äldsta kunde vara runt 4 meter. Lite läskigt var det allt! :)

Efter träskmarken åkte vi tillbaka till Miami. Där handlade vi mat och så, jag fick köpt massa tuggummipaket som jag ska njuta av i Sverige. Fick även köpt det sista till X. :D

Nu sitter jag nere i lobbyn, ska snart gå upp till rummet... börjar faktiskt bli lite trött!
Här får ni några sköna bilder. Puss på er, ha det bra! Speciellt ni som redan börjat skolan, HAHA. Mina klasskamrater började idag, tycker verkligen synd om er. :) Pussssss.

 Mamma smygfotade vid poolen igår. Kanske syns på min min. Och ja, jag visade tydligen för mycket! Därför fick det bli en svart täckande prick. (Lägg märke till hur brun jag är tillskillnad från Emil, HAHA)
'

Alligator i fångenskap "/


FUCK. Asså av någon jävla anledning går det inte att ladda upp fler bilder! Ni får helt enkelt nöja er med dessa, så lägger jag in fler imorgon eller någon annan dag! <3

Kommentarer
Postat av: malin

höööhöö jag börjar på tisdag dåvaaaa (H

2010-01-08 @ 12:10:02
URL: http://malinbackluund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0