2 Januari

Hej på er

Jag har sååå mycket att berätta om, men jag hinner knappast med allt! Får väl sammanfatta de senaste dagarna helt enkelt.

För några dagar sedan åkte vi över öknen till Las Vegas. Staden var väl inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det var trevligt. Värsta hotellet med karuseller på vidriga höjder, jag vågade inte ens åka och då är det illa! På vårt hotell fanns även ett stort köpcenter, nice :) hahah. Äckligt ord.
Vi åt på en härlig restaurang, och jag beställde spaghetti med köttbullar, haha. Kände att jag ville vara lite typiskt svensk! :) Jag förmodar att vi somnade tidigt, det har vi ju gjort varenda dag.

Jag hoppas att alla hade en underbar nyår. Min var helt okej. Vi gick runt i den tokiga staden Las Vegas och letade efter ett matställe i timmar. Tillslut fick det bli samma restaurang som dagen innan, men maten var ju underbar så det var helt okej. När vi väl var där och åt så inträffade en liten komisk/pinsam sak, men det hinner jag inte berätta om, hahah. ;)

Igår så flög vi till Miami. Äntligen känns det som att vi är på semester på riktigt! Sola å bada, nej, inte bada det är sjukt kallt. Men endå :) Det är riktigt fint väder här iallafall. Det som dock är sämst är att vi bor på ett riktigt luffigt hotell. Att komma från 4-5 stjärniga hotell och hamna på ett 2 stjärnigt, det är inte lätt alltså. Vi har lärt oss att vara bostskämda nu. Men seriöst, det var inte ens bäddat när vi checkade in oss på rummet. I badrummet var det massa hår och allt är luffigt. Det är sjukt lyhört också! Vi hör vad alla säger runt om vårt rum, inte kul alls. Kunde knappt somna igårkväll! Men iallafall, nu är vi bara 6 timmar efter er i Sverige, så det är skönt.
Igår när vi kom fram till hotellet så beställde vi pizza upp på rummet så vi slapp gå ut. Det var gott, haha.
Sedan gick vi och lade oss, och nu har vi börjat anpassa oss efter det nya dygnet. Somnade typ 1 igår, och sov länge imorse så det blir bättre och bättre.

Idag när vi vaknade gick vi ner till hotellets restaurang. Vi skulle äta frukost men det var sjukt äckligt. Jag beställde in toast, och det låter ju som rostat bröd eller nått. Men, jag fick in typ fel. Pannkakor med socker, BLÄ. Jag som avskyr pannkakor. Så imorgon blir det definitivt till att äta frukost på ett annat ställe!

Efter frukosten gick vi ut till poolen och solade, och där har vi tillbringat hela dagen i princip. Flera timmar :) Jag hoppas att jag blivit lite mer färgglad iallafall. Btw, vi bor 20 meter från havet, :)
Jag är lite orolig, för vädret ska bara bli sämre och sämre här i Miami. Det ska bara vara fint i 4 dagar till, sedan ska det bli skitväder, så fan jag måste passa på. Kanske ska vandra ut en liten stund i solen nu medans mamma duschar! Btw: Vi har inte internet på rummet som jag trodde, så nu sitter jag i lobbyn för det är bara här det funkar, :(

Nu ska vi visst gå ut och handla! Hörs <3


Kommentarer
Postat av: robert

din bortskämda lilla sak ;) <3

2010-01-02 @ 21:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0