I en husvagn i Småland!

Haha. Det är roligare än vad det låter, jag lovar! Igår efter skolan kom mamma och hämtade mig, och vi åkte hem och packade. Sedan åkte jag, pappa, mamma och min moster till Kroksjön, som ligger i Tranemo, som ligger i Småland. :)
Vi kom fram ganska sent på eftermiddagen... så vi hann inte göra så mycket... men vi gjorde upp en eld nere vid sjön så vi satt och grillade korv när pappa fiskade. Han fick ingen fisk, men det var trevligt ändå. Jag hittade ett musbo under ett litet hus, som jag låg och fotade en massa! :D Har även tagit typ 500 andra kort på rent ut sagt skitsaker... bara för att träna manuellt liksom. Jag kan ganska mycket nu faktiskt, fast bilderna blir fortfarande inte som jag vill att de ska bli, haha.
På kvällen kollade vi på idol och kändisdjungeln, och hade det allmänt slappt. Mys! :)
Natten var inte den bästa... jag vet inte hur många timmars sömn jag fick... 4-5 kanske... eftersom att min moster har lite problem på natten pågrund av hennes handikapp, så får jag försöka sova bättre i natt, med hörlurar och musik på eller något kanske.

Imorse vaknade jag typ vid 8-9 tiden. Jag gick ner och åt frukost med pappa vid sjön, han var uppe tidigt eftersom att han ville ha en bra fiskarplats.
Efter frukosten åkte jag och mamma in till Tranemo "centrum" och handlade lite. Sedan när vi kom tillbaka gick jag ett varv runt sjön och "tränings"fotograferade ännu mer. När vi skulle äta lunch kom mamma och moster ner till sjön med SURSTRÖMMING. Snacka om att fiskefolket omkring undrade! Jag har aldrig luktat på det innan, och det var helt enkelt vidrigt. Jag smakade absolut inte, så jag fick äta äppelkaka istället. Mycket godare, och jag luktade gott i munnen efteråt dessutom, tillskillnad från mina andra familjemedlemmar! :)
Efter lunchen satt jag där nere vid sjön och solade ganska länge... fast det blev ju såklart inget resultat på min hud, men det var härligt ändå. Det känns som att det är typ juli just nu! Fast det är ju snart vinter... :S
Nu sitter jag här i husvagnen och tänkte bläddra runt och radera en massa onödiga kort jag tagit idag. Kanske lägger in några bilder sen! Men har inte så mycket batteritid kvar på datan..

Puss sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0