Cocaine

Jag kollade precis på nyheterna. Om ni inte har hört talas om denna dryck nedan, så kan jag förklara :)
Det är en ny energidryck från USA, som redan finns i vissa affärer i Sverige med det är ännu oklart om det ska få vara tillåtet att sälja den.
Den innehåller otroligt mycket koffein, nästan 4 gånger så mycket som en vanlig energidryck. Den innehåller massa konstiga och sjuka andra medel med. Den ska ge liknande effekter som riktigt kokain. Den ger en bortdomnad känsla i halsen och andra symptom som har med knarket att göra.

Jag tycker det är helt sjukt att man ens funderar på att få sälja den i Sverige. Det har ju nyss kommit fram att vanliga energidrycker är farliga, och därför har det ju även blivit 15-18 års gräns på det. Hur kan man då sälja något som liknar kokain? Försöker man få unga att vilja testa på knark eller? Inte för att denna drycken räknas som knark, men de unga som blir beroende av drycken vill ju antagligen prova på riktigt kokain. Jag tycker att man gör reklam för knark. Unga tycker det är spännande, jag skulle inte tacka nej till att testa denna dryck, men hur bra är det i längden? :S

Vad tycker ni om detta? Skulle vara spännande att smaka, eller hur!? :)


Kommentarer
Postat av: robett

ja vill ha en xD

2009-11-23 @ 20:10:19
Postat av: Sofie

Tackar,din blogg är också fin.

2009-11-23 @ 22:01:35
URL: http://svalurlover.blogg.se/
Postat av: jenny

Håller med dig :S ! Helt sjukt. Hur kan man för det första kalla en energi dryck för cocaine? Seriöst.. :/

2009-11-24 @ 17:21:48
URL: http://chiimy.blogg.se/
Postat av: rebecka andersson

haha xD men ofta den heter kokain också, idioter :P smaka skulle man iof vilja (A)

2009-11-24 @ 20:04:53
URL: http://rebeckandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0