26 Maj!

Idag var skolan ganska så stressig.. jag hade 3 nationella prov! Borde inte vara tillåtet..
Först No Kemi. Det gick åt helvete rent ut sagt. Man skulle experimentera för att komma på vad det var för två vätskor som var blandade. Men jag är inte dum! Jag visste redan innan lektionen att det skulle vara olja och vatten, så det var inte så svårt att lista ut det, men jag kommer verkligen inte få bra på själva experimentet och utvärderingen.. menmen. Jag brydde mig inte så mycket om detta provet. Går ju trots allt inte så mycket på själva betyget, så jag har nog kvar mitt VG.

Jag hade även svenska muntligt nationella prov idag. Det gick ganska så bra faktiskt. Det var lätt, man skulle disskutera utifrån en text i grupper. Jag gillar svenska!

Sista nationella provet var Engelska muntligt. Det gick sådär.. jag och Ullis hade 10 minuter på oss att disskutera, vilket resten av klassen fick 1 h att göra på, men det gick väl helt okej ändå.. trots att engelska muntligt inte är min starka sida.

Efter skolan åkte jag in till stan och köpte skjorts och skor. Sedan träffade jag Robert och hans kompis Patrik. Hälsade en snabbis på Torre, Philip, Anna och Leea med.

Vi åt hamburgare, sedan gick jag och Robert vidare själva. Vi letade lääänge efter en alldeles speciell present till Ellinor. :) tillslut hittade vi det, så nu har jag en sak mindre att tänka på.

Efter stan åkte vi hem till Robert. Skulle egentligen plugga.. men det blev till att vi disskuterade en hel del istället. <3

Nu ska jag gå.. kanske försöka göra lite hemkunskap, (Har prov imorgon). Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0