Underbara dag!

Måste bara börja med å säga att vädret i Göteborg varit så fantastiskt idag! Jag tvättade till och med av mig sminket för att kunna sola lite! Tänk att vädret kan ändras så drastiskt. Det var ju massor med snö i torsdags! Men, det är ett bra tecken och våren är definitivt pågång! Fram med vårkläderna!!!:)

Igår tillbringade min familj och jag dagen hos mormor och morfar. Jag färgade mormors hår och klippte det, som jag brukar göra. Färgen som mormor skulle färga var väldigt intressant. Någon slags nyans av rött! Jag blev såklart nyfiken och färgade en liten slinga på mitt eget hår. Så hett alltså! Haha. Syns turligt nog inte mycket alls. :D
På kvällen åkte vi till Guldhedskyrkan. Min moster skulle spela teater där och sjunga. Mina gamla fiol lärare var där av någon anledning. Hade ingen aning om det! Hehe. Teatern var dessvärre inget vidare, men det var trevligt ändå!

Efter teatern åkte jag och mammii till LA centrum. Vi handlade onyttigheter och jag hyrde en film. "The ruins" som jag sett en gång innan, men eftersom att de så sällan byter filmerna på ica och jag redan sett alla så får man helt enkelt hyra om dem igen! :)
Mammii åkte till jobbet och Christofer kom och mötte mig. Vi gick gemensamt hem till honom :)

Vi kollade en stund på Melodifestivalen och tack å lov att inte Caroline Of Ugglas vann! Hon var ju nära vinsten på tok för många gånger. Jag tyckte faktiskt att det vinnande bidraget var bra! Det kunde inte Christofer hålla med om. Han tyckte att hon såg ful ut när hon öppnade munnen och sjöng, fråga mig inte varför! Jag vet inte. Försökte förstå när hon var ful men fattade aldrig det. Jag tyckte hon var snygg för att vara så gammal! xD

Efter att ha gjort oss iordning och så, kollade vi på filmen jag hade hyrt. Det var mysigt att tillbringa natten tillsammans med den som betyder mest för mig. Hade inte träffat honom sedan i tisdags och hade saknat ihjäl honom.
Vi somnade vid halv 2.

På morgonen vaknade vi 07.30. Fråga mig inte varför! Jag menar, det är söndag, och då ska man ju sova jättelänge! Vi lyckades iallafall somna om och vaknade väl inte förrän vid 9 tiden sen. Vi var lite småsega så vi kollade på en film på morgonen. "One missed Call". Sedan gjorde vi oss iordning, gick in och käkade frukost, och sedan tog vi bussen till stan!

Vi hade bestämt oss för att gå på universeum. Jag var egentligen helt pank men eftersom att jag jobbar extra som privat frisör hos mormor så fick jag ihop lite stålar så det räckte. :D
Det var verkligen helt otroligt mysigt att gå på universeum med älsklingen! Att gå runt bland fiskarna och alla giftiga djur och i regnskogen, ahh det var verkligen det bästa! Plus att jag nästan blev överfallen av en liten apa. Han hoppade rakt emot mig och jag trodde han skulle landa på mitt huvud. Fatta vad rädd jag blev eller? Jag skrek och alla tittade på mig å skrattade. xD Men, det var iallafall väldigt roligt! :D

På eftermiddagen tog vi bussen till Mölnlycke och åt pizza. Vi träffade Hanna och Jeremy som var ute med några hundar, sedan kom Jeremy in i restaurangen och skulle käka så vi satt kvar som sällskap. Efter det tog vi bussen till LA. Jag lämnade tillbaka filmen och vi tog en promenad i LA. Bussen tog vi hem vid 19 tiden och nu är jag här! Ska kolla på "Beck det tysta skriket" nu, så hinner inte skriva mer.

Dagen har iallafall varit helt underbar, och vet ni vad,? Min älsklings Christofer har namnsdag idag!!! <3<3<3

Puss på dagen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0