Fredag-söndag

Helgen har varit helt okej faktiskt! I fredags vaknade jag upp hos älsklingen. Åkte hem ganska så tidigt tyvärr, för jag skulle med familjen till några kompisar där vi skulle fira midsommar. Där var det ganska så trevligt, dock det tråkiga vädret. Vi var ute en stund iallafall innan det började ösa ner. Hemma hos dom åt vi. Vi åt, åt och åt. Har säkerligen gått upp minst 10 kg... eller iallafall 5.
På kvällen satt vi i deras garage och grillade. De myndiga drack en hel del och vi tre andra minderåriga hade kul utan alkohol. Vi spelade bland annat kort, höll på med hundarna och kollade på filmen "Hannibal rising" på natten. Den var superbra, det var första gången jag såg den! Helt klart en utav mina favoritfilmer just nu...
Natten blev inte som planerad, men jag överlevde iallafall. :) Somnade nog inte förrän 5 tiden...

På lördag morgon vaknade jag tidigt hemma hos familjens kompisar som vi firade midsommar med. Kanske vid 9 eller nått...
Vi åt frukost och så... tog en promenad med deras hundar, men när vi kommit en bit började det åska och blixtra och spöregna, så vi fick springa tillbaka.
På eftermiddagen åkte vi till sommarstugan, och där tillbringade vi midsommardagen. Jag klippte min mosters hår, och tjänade faktiskt 70 spänn (Y). Sedan färgade och klippte jag mormors hår, och fick ihop 150 kr till. Aldrig fel med lite pengar. :)
Under kvällen grillade vi, bastade och kollade på en jättebra film på tv som hette "Ensam ung kvinna söker". Mycket godkänd! :) Vi gick och la oss i husvagnen och jag somnade gott där efter att ha snackat av mig på msn en stund...

Imorse väckte mamma mig, vet inte hur mycket klockan var... men jag var dötrött. Frukosten stod iallafall på bordet. Efter att jag ätit kollade vi på "Rallybrudar". En helt okej film. Sedan gjorde jag en tårta, men den blev ganska så misslyckad enligt mig. Det fanns varken vaniljkräm eller grädde, så det fick bli vaniljsås både i och på tårtan. Det var inte speciellt gott alls. Det blev inte bättre av att jag blandade vaniljsåsen med kakao heller... äcklig tårta, förrutom frukten då. När vi åt middag på eftermiddagen kollade vi på en bra film som hette "Hammarkullen". Mycket lärorik och lockande. Efter middagen gick jag, mamma och moster en lång promenad med hundarna, sedan begav vi oss hemåt.

När vi vart hemma en stund, bestämde jag mig för att jag saknade min prins tillräckligt mycket för att åka ner och träffa honom en stund, så jag åkte ner och överraskade honom. Det var verkligen härligt att få prata av sig, men någon man älskar och saknar mest!! <3 Vid 9 tiden åkte jag hem, och visst var det passande att "Hannibal Rising" vistades på tv då? Så jag, mamma och pappa fastnade framför tv;n hela kvällen. Filmen slutade tio i tolv, så det var nyss slut alltså. Vi var gottegrisar förrut med. Pappa åkte ner och köpte kebabpizzor i pausen. Skit i kalorierna, man ska leva livet!

dsfgh 

Hoppas ni haft en trevlig midsommarhelg.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0