Tillbaka till verkligheten :) ( Repris på helgen...)

Hej. Idag kom jag hem efter en härlig helg i Höljes. Jag hade tyvärr inte med min datorn på semestern, så jag skrev dagbok istället, vilket var väldigt trevligt det med... förrutom skrivkrampen då. Så nu ska jag alltså skriva ner allt som jag har i min dagbok från i helgen... det tar väl lite tid, men ska nog gå bra. Här kommer det. (Skrev även lite från i onsdags med).

Poolparty 1/7-09
Dagen var väldigt stressande. Jag och familjen skulle åka till Allum på förmiddagen, men fick stopp på bilen vid jysk. Otur. Det var tydligen någon rem som hade lossnat, så bilen fick bogseras hem och jag fick promenera till Allum eftersom att det var viktigt att få köpt present till Rebecka. När jag väl kom till Allum, rök pengarna ganska så snabbt. Jag hade 800 kr, och efter shoppingrundan bestod min plånbok endast av 50 kr. Då mår man bra! Haha. En hel månad utan pengar, men... det ordnar sig. Det är kul att handla iallafall! Men 900 kr på 2 dagar... jag är nog ganska så ansvarslös när jag tänker efter. Jag handlade iallafall 2 klänningar från Carlings, 5 par örhängen, piercing, rakprodukter, hudkräm, mysfilt, present till Becka som fyllde år, (doftrosor, halsband och presentkort) och en smoothie som snabbt tog slut. Ruskigt kul att shoppa själv faktiskt. Det är alltid då jag hittar det jag vill ha, och då har man ingen efterhängare. (Y)
Efter Allum blev jag hämtad av mamma. Åkte hem och gjorde mig snabbt i ordning och åt och så. Sedan bar det av hem till Becka. Förfest med tjejerna först, trevligt! Becka hade gjort supersöta efterrätter och drinkar. :) Vid 7 tiden kom allt annat folk. Det var en rolig kväll. Blev i och för sig i puttad i poolen ett antal gånger, men jag slapp iallafall vara nykter som jag antog innan att jag skulle förbli. Och vet ni vad? Jag har kommit över mitt hat mot öl. Jag gillar det nu, :P Träffade massa trevligt folk på festen förresten, som jag inte snackat med så mycket innan. T.ex Sofia och Amanda mm. Kul :D Hoppas iallafall att Becka fick en bra födelsedag, för det var huvudsaken. :) <3 Mamma hämtade mig och körde hem Robert vid halv 1 tiden typ. Jag åt som en gris när jag kom hem, och sedan somnade jag gott. =)
Tack allt roligt folk för en värd kväll. :) <3

Bilfärd 2/7-09
Imorse blev jag väckt klockan 07.00. Hur bra mår man då efter kvällen igår? Inte prima iallafall. Jag packade ihop allt jag skulle ha med mig och sedan körde vi Emil till Lödöse där mormor och morfar plockade upp honom. Så skönt att slippa honom denna helgen. behöver umgås med bara mamma och pappa lite nu känns det som. Nu har vi suttit i bilen i över 3 timmar, och klockan är bara 11. Vi ska bara framme någongång vid 13-14 tiden. Nu har vi precis stannat vid en rastplats, så nu blir det mycket enklare att skriva rakt när det inte guppar så mycket, hehe. Vi ska snart stanna och äta på McDonalds i Sunne. Jag är vrålhungrig! Och jag har mått illa och haft ont i huvudet hela morgonen... och nu äntligen börjar jag må bättre. beror väl på gårdagen. Mamma ringde förresten precis till Tommy (syo) på Önnerödsskolan. Det var om min gymnasieintagning. Jag kan inte byta till Katrinelund. Eftersom att det är den populäraste skolan i Gbg med flest sökare, så skulle jag hamna på typ 100;de reserv eller nått, och då skulle jag antagligen inte ha någon gymnasieplats överhuvudtaget. Menmen, jag får se det från den positiva sidan och hoppas att jag kommer trivas på MoveIT gymnasiet med inriktningen Samhäll-dans. Dansen kommer nog bli förjävla kul iallafall. :)
Nu har jag inger mer att skriva just nu... kanske skriver mer ikväll eller imorgon. Jo, just det. Vi åkte precis förbi Mårbacka. Det var där Selma Lagerlöf växte upp och levde. Visst har jag lärt mig någon på att slit med uppsatserna i skolan... xD Puss.

Senare samma dag
Nu är jag inne i husvagnen efter en lång, fantastisk dag, Vägen hit var småseg, och vi hittade ingen McDonalds. Två timmar efter att vi bestämt oss för att äta, hittade vi tillslut ett värdshus. Där åt vi dagens, köttbullar med mos. Inte jättegott... men jag åt mig mätt på majs iallafall. Vi var framme i Höljes vid 14 tiden. Efter att ha letat rätt på en campingplats, slog vi oss ner ganska så nära Klarälven. Det är bara torsdag idag, men ändå typ helt fullt med husvagnar, bilar och tält. Massa folk här med. Otrevliga grannar har vi också... de såkallade "stockholmarna". Menmen, jag älskar att vara här! Jag och mamma badade i älven nästan direkt när vi kom fram. Det var runt 25 grader i vattnet, så gött! :P Efter det grillade vi korv med bröd och majskolvar. Vi har även gått runt och pratat med massa folk här omkring. Eftersom att vi är drygt 2 mil från norska gränsen så är det ganska så mycket norskar här, men även från andra nationaliteter runt om i Europa. Och eftersom att det är en så stor folkfest med drygt 25 000 människor, så blir det ett jävla liv och röjj. Och mycket fylla. Man får leta länge om man ska hitta en nykter tonåring. Men kul är det! Och det finns många poliser här om något skulle hända, antagligen på grund av att det var våldtäkter och rattfylla här förra året. Nu sitter jag här i husvagnen och dricker kola och äter chips. Nyttigt, eller hur? Men det är okej att vara onyttig när ens föräldrar är ute och roar sig. De hade tydligen träffat ett par från Landvetter, Björröd som det kom bra överens med. Kul för dem. Vi var nyss ute och kollade på bilarna som ska tävla imorgon. Några av de kända som ska köra är bland annar Kenny Bräck och Kenneth Hansen. Dem hejar jag på! :) Vi träffade faktiskt en jättetrevlig kille förrut som var kompis med Kenneth Hansen. Han rekomenderade Allingsås motorklubb för mig, så om det blir någon folkracing för mig, så blir det kanske inom den klubben. Det är tydligen ganska så bra och aktiv. Jag vill verkligen börja köra och tävla, skulle vara så roligt. Mina föräldrar är villiga att betala, så inget kan hindra mig. Och eftersom att jag egentligen vill köra rallycross, så måsta jag börja någonstans. De flesta proffsen börjar ju med folkrace så jag känner mig ganska så lockad till att börja så snart som möjligt jag med...
Men jag skriver mer imorgon. Ska ut en sväng nu. Puss.

Fredag Kl 20:30 3/7-09
Imorse vaknade jag vid 11 tiden av att jag slog i ansiktet i väggen av misstag, och började blöda näsblod. Det höll på att rinna ett jävla tag! När det slutat blöda åt jag frukost och sedan tog vi bilen till affären. Pallar inte en dag till utan myssmedel, så det var vi tvungna att köpa. Räknade mina myggbett idag. 34 st. Det är sjukt så mycket det kliar, och flera stycken samtidigt! Usch. Men aja... vi 15 tiden idag gick vi bort till depån och kollade bilar. Sedan gick vi till VIP läktaren och slog oss ner. Det började regna, åska och blixtra så vi fick springa in i ett tält och ta skydd. Klockan 16 började tävlingen, för supportklassen. Norge tog hem segern, med en gul bil minns jag. Det slutade klockan 20 och då gick vi tillbaka till husvagnen. Nu gör mamma och pappa mat. Potatisklyftor med grillat kött och majskolvar, så vi ska snart äta tror jag. Efter det vet jag inte riktigt vad som händer... kanske går en sväng, eller badar. Ingen aning. Det är iallafall helt sjukt varmt ute! Innan jag slutar skriva för ikväll, måste jag skriva ner en vidrig sak medans jag har det färskt i huvudet. Jag såg en sjuk grej när jag promenerade förbi älven förut. Nämligen 2 killar och 1 tjej som hade gruppsex. Tänker inte gå in mer i detalj här, men det såg ganska så vidrigt ut. Hinner inte skriva mer nu, ska käka. Hörs, puss.

Lördag 4/7-09
En sjukt rolig dag/kväll. På morgonen efter att vi gjort oss i ordning gick vi bort till tävlingen. Först var det träning, sedan riktiga tidstävlingar. Vi åt lunch på VIP restaurangen. Det var något grillat kött med potatis och sås. Hela dagen tillbringades vid rallyt. Det gick inte så bra för mina två favoriter. Kenny Bräck gick inte vidare till finalen, tyvärr. Men det var hans första och sista race i rallycross efter olyckan. För Kenneth Hansen gick det lite bättre. Han gick iallafall vidare till final. På kvällen efter tävlingarna gick vi tillbaka till husvagnen. Vi tvättade håret i älven och fräschade till oss. Vi skulle egentligen grilla på kvällen, och sedan gå till dansen, men det blev ändrade planer, tur det. Mamma och pappa träffade tre trevliga killar som de bjöd över till oss på öl och så. De var i 25 års åldern och så fort mamma lämnat dem med blicken blev den ena lite äcklig mot mig. Överkåt, helt klart, men schysst ändå. De bjöd över oss till deras ställe där det var 8 killar i 18-25 års åldern. Jävligt schyssta och dom gjorde min kväll värd, helt klart. Jag visste inte att man kunde ha så kul med så mycket äldre killar. Men lite alkohol bakom föräldrarnas rygg gör susen, helt klart! (Y) Mamma hittade en flirt, Johan, 25 och pappa hittade en polare att snacka bilar med. Vid 24 tiden gick vi bort till konserten med killarna. Det var riktigt roligt att få släppa loss och vara i centrum av uppmärksamheten, för en gång skull. Efteråt var man genomsvettig. Tyvärr så slutade inte kvällen så lyckat, vilket var lite sorgligt, men jag är tacksam för den grymt roliga kvällen jag fick uppleva. Tack grabbar. :) <3

BTW: 2 månader med min bästa älsklings pojkvän Robert Andersson idag. Jag älskar dig. Du gör mig hel och jag vill inte vara ifrån dig något mer! <3

Söndag 5/7-09
Pappa väckte mig vid 10 tiden. Jag äs sjukt trött efter allt som hände igår natt. När jag gjort mig i ordning gick vi till rallyt där det var träning inför finalen. Vi åt lunch på samma ställe som igår. Lax, potatis och sås med en massa härliga exotiska frukter. Jättegod mat! Efter lunchen var det invigning och förarpresentation. Invigningen bestod av en orkester som spelade, och fyrverkeri. Det var även massa nya bilar som visade upp sig, och Kenny Bräck visade upp en ny racerbil med. Det var flygplansuppvisning med, och efter det började finalen. Rally Cross EM för klass 2 bilarna vann en norsk. För klass 1B minns jag inte vem som vann... var väl en norsk som vanligt det med. I riktiga finalen med 1 klass bilarna vann en svensk faktiskt, vid namn Walfridson. En gul bil minns jag att han kör. Grattis till honom. :) Efter finalen och avslutningen gick vi tillbaka till husvagnen för att slappa. Nu pratar jag med Robert i telen, hejdå.

Måndag 6/7-09
Idag åkte vi hem ganska så tidigt, vid 10 tiden. Jag lyssnade på musik, löste sudoku och kollade på film hela vägen hem. (Disaster Movie och Sex and the city). Vi stannade och åt på ett värdshus. Jag åt kebabtallrik. Jag slåt vad om att jag fått minst 34 gånger 2 myggbet under denna helgen. Usch! Och jag flår bort all min bruna bränna på ryggen med... inte bra alls. Menmen. När vi kom hem, vid typ halv 6 tiden, duschade jag och så. Sedan kom Robert hem till mig. 4 st fjortisar* invaderade även vårt hus.
Vid 7 tiden tog vi moppen hem till Robert där vi pratade en massa och myste en massa.<3 Älskar dig min pojkvän. Hoppas du vet det.<3

Jag hinner inte lägga in några bilder nu, för klockan är 00.28, men det fixar jag kanske imorgon. Puss och godnatt.<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0