Tjejvasan!

Imorse ringde klockan 07.00! Vi åt frukost och sedan åkte jag, mammii och pappii till Oxberg (som ligger 3 mil från Mora). Där var starten till tjejvasan som mammii skulle åka idag! Det var sviiinkallt ute men jag blev så otroligt sugen på att åka ändå när jag såg alla andra som skulle åka. De var ca 7000 st tjejer.
Mammii startade i startled 2, vilket är de så kallade "proffen" xD Led 1 är "eliten" och sedan fanns det 15 andra lite lägre startled. När vi sett uppvärmningen och starten åkte vi tillbaka till husvagnen. Slappade lite och tog det lugnt. En timma senare gick jag upp till målet, för jag ville se målgången för de första i eliten. Hon som vann.. minns inte var hon heter, men hon hade slagit rekord med att vinna loppet flest gånger. 3 gånger. Hpn åkte på typ 1 ½ timma. Grymma var dom :) Bilder på det kommer senare!
Jag stog ytterligare en timma och väntade på att mammii skulle komma i mål. Det snöade jättemycket och var iskallt. Kameran filmade mig och jag märkte inget på en bra stund när jag såg mig själv inzoommad på bildskärmen xD Aspiinsamt. Hoppas verkligen inte att det kommer med i sändningen på tv!!
Efter att mammii kommit i mål, (hon åkte på 2 h 47 min) så gick vi till husvagnen igen.
Förstår ni hur avundsjuk jag blir när det ränner förbi vasalöpare hela dagen utanför våran husvagn? Jag blir sjukt sugen. Ska börja hårdträna som fan, och vara med på vasaloppet nästa år!
Efter att vi gått till husvagnen och fikat gick jag och mammii till badhuset för att bada. Fast när vi kom dit var det bara en timme kvar tills det skulle stänga så vi hann inte bara så jättemycket..
Jag hann iallafall träningssimma en halvtimma. (Simmade ½ km). Kändes asgött i magen efteråt :)
Sedan bastade vi rätt så länge, det var väldigt härligt! Sedan duschade vi och så.
Efteråt gick vi tillbaka till husvagnen och åt. Potatisgratäng med något kött..
Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra..
Kanske ska gå och hämta mammiis nummerlapp och vara ute och promenera lite.

Jag känner på mig att det kommer bli en lång och jobbig kväll! :(

Ha det superduper människor!  PuusshH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0