29 December

Hejhejhej :)

Denna dagen har varit underbar. Tro mig, ni kommer bli avundsjuka!
Hela dagen har tillbringats på Universal Studios, Hollywood. Det är där alla amerikanska filmer spelas in, plus att det finns en nöjespark där med.
Vi har åkt berg och dalbanor, skitläskiga. Vi har gått igenom "House Of Horror" som är liknande Gasten på Liseberg fast tusen gånger läskigare, såklart.
Vi har även ätit 3 middagar, kollat på en djurshow, fått vara med och sett hur det går till när man spelar in film, hur specialeffekter görs, varit med på en talkshow och mycket mycket mer.

Specialeffekterna var riktigt coolt. Vi fick gå in i riktiga inspelningsstudier och se allt från skräck, brinnande lador, forsande katastrofer och komedier. Det var en upplevelse! Vi har även ätit en massa idag, som sagt. Vi köpte en biljett för 150 kr, det var en matkupong typ, fast man fick äta vart man ville i hela parken hur mycket man ville och hur många gånger man ville. Snacka om att vi är riktigt tjocka nu!

Här kommer det bästa med hela dagen. Vi åkte på en guidad tur genom den uppbyggda filminspelningsplatsen - Universal Studios. Vi åkte en slags buss runt och fick en massa information. Det är helt sjukt att alla amerikanska filmer är inspelade på en och samma plats, tro det eller ej. Den är en uppbyggd stad, inte så himla stor egentligen, men där rivs det och byggs upp nyaa byggnader hela tiden som ska passa in i de filmer som ska spelas in. De mest kända filmerna som spelats in där är: Psycho, Frankenstein, Hannibal, Hajen, Bruce den allsmäktiga, Chindler's List, Mumien, Jurassic Park, världarnas krig, terminator osv osv osv...
Just nu håller de på att spela in en film som kommer ut på bio om ett år, "The Wolfman", och även en ny King Kong film, spännande va!
De spelas även in massa serier där. De främsta var SCI, Ghost Whisperer och Desperate Housewives.
Visste ni att alla dessa filmer och serier spelas in i studio? Det hade inte jag någon aning om. Jag trodde att Desperate housewives spelades in i ett riktigt kvarter, pinsamt!

Men det var helt klart grymt, åååh jag ryser när jag tänker på vad mycket jag har fått vara med om och vad jag har lärt mig! Jag kommer lätt genomskåda varenda film nu framöver :)
Men iallafall... den guidade turen tog över 1 timma, så det hann bli ganska så sent när det var klart. Vi tog oss ytterligare en måltid innan vi tog bilen tillbaka till hotellet. Nu ska jag strax gå upp och möta Emil på taket. Vi ska bada jaccuzzi! :) Sedan ska jag packa alla mina saker, och lägga mig. Vi ska upp tidigt imorgon. Resan till öknen - Nevada - Las Vegas, ska bli riktigt spännande. Om 2 dagar är det nyårsafton! Hur ska ni fira? Vi ska flyga helikopter och äta middag i Grand Canyon, och sedan blir det väl till att se vad Las Vegas har att ge. Det sägs ju vara det galnaste stället att befinna sig på nyårsafton, så vi får väl se hur det blir! Lär väl bli mycket firande iallafall. :)

Ni får ha det så bra sålänge, här får ni några bilder från dagen. Jag måste skynda mig så ni får inte så många, men ni får de bästa! Pusss ♥

Fuuuuck. Det går inte att lägga upp några bilder, internet cpar! :( Jag lägger in så fort jag kan, lovar. Men nu ska jag kila, pusssss.


Kommentarer
Postat av: robert

kollade ni på vattenshowen???

2009-12-30 @ 13:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0