19 December

Hej allesammans, visst har ni saknat mig? Jag har saknat mig blogg måste jag säga. Jag ville blogga igår när vi kom fram till hotellet men det ville inte mina föräldrar för det var alldeles för sent så det blev inget med den saken. Men nu är jag här iallafall och uppdaterar från USA! :)
Ni sover nog antagligen när jag skriver detta, eftersom att klockan är drygt halv 11 hemma hos er och halv 5.

Jag kan berätta lite om gårdagen först. Vi flög först från Landvetter till London. Flygresan gick bra och jag satt bredvid en snell snubbe som bjöd mig på nötter. Flyg"värdinnorna" var lite roliga. Män allihopa :) Men de var snälla, även om de var megabögar ;) London är btw en enormt stor stad! Jag hade velat vara där längre, men vi var bara på flygplatsen i drygt 2 timmar. Flygplatsen var helt underbar! När vi checkat in och så, gick vi till alla affärer. De var radade en efter en, Prada, Gucci, Versage, D&G, Burberry, Chanel OSV... Det var svinfräckt att bara se! :) Jag inhandlade godis till flyget, och en Clinique ansiktstvål. Kostade ca 11 punk, 190 svenska kronor, vilket är hyfsat billigt till skillnad från Sveriges priser. ;)

Flygresan från London till New York var fruktansvärt seg och besvärlig. Jag läste Cosmopolitan de första minutrarna, sedan orkade jag bara inte. Det fanns ingen bra film på skärmarna framför oss, och det var långtråkigt. Maten var iallafall helt okej! Jag sov väl ca 1 timma under resan. Det var riktigt besvärligt att sova. Jag ville, men kunde inte. Det var massa turbulens under flygturen, riktigt läskigt! Jag var verkligen rädd vissa tillfällen. Menmen, efter ca 8 timmars flygresa från London så kom vi äntligen fram.

Det var fruktansvärt kallt i New York. Vi var framme ca 12, men det tog en timma att checka ut för det var så mycket säkerhetsprocesser. Vi tog en taxi till vårt hotellet i New Jersey (5 km från Manhattan).
Vi gick nästan omedelbart och lade oss, eftersom att vi fortfarande var programmerade på det svenska dygnet, och då hade vi varit vakna i över ett dygn.

Imorse vaknade vi allihopa samtidigt, ca kvart över 5. Helt sjukt! Jag som ville sova ut, men det gick inte. :S
Vi gjorde oss i ordning och sedan gick vi ner och åt frukostbuffé. Min frukost blev färgglada flingor med kanelbulle. De har verkligen nyttig frukost här i USA! :) Jag kommer vara en ännu större boll när jag kommer hem, men det är bara att leva med. ;)

Efter frukosten tog vi bussen in till centrum, Manhattan. Det var H U R  C O O L T  S O M  H E L S T ! Precis som i filmerna ni sett! ;) Stora reklamskyltar, höga skyskrapor, mycket gula taxibilar, många udda affärer osv. Vi var inne i centrum 9 på morgonen, och då var det redan fullt liv! :) Vi gick runt och kollade i affärer hela förmiddagen, och jag sprang runt som en äkta turist med systemkameran i högsta hugg! :D Vi får väl se om det blev några fräcka bilder sen. ;)

Jag köpte inte så mycket idag, eftersom att vi inte var på den sidan där köpcentrumen fanns. Men jag investerade iallafall i en Lancome mascara och rouge, sminkborttagningsmedel och ett par nya gympadojor, som jag förmodligen ska inviga på hotellets gym senare ikväll! :)
Vi gick in i ett stort märkesvaruhus, "Macy's". Det var fruktansvärt. Människor överallt som julhandlade, och varorna var så fruktansvärt dyra! Allt var jättefint och jag hittade en massor av saker som jag ville ha, men vem betalar flera tusen liksom? :O Så det blev till att gå till en billigare butik senare. Jag blev förälskad i varenda liten detalj därinne. Jag plockade till mig en massa plagg som jag genast blev kär i. Jag sprang runt och letade efter omklädningsrum en bra stund. Sedan frågade jag hon i kassan var omklädningsrummet fanns, och hon svarade att de inte hade några omklädningsrum! Jag blev lite chockad, men brydde mig inte mer om det. Tänkte testa kläderna vid några spegel lite off. Jag frågade även om de fanns någon spegel i butiken, men de hade inga sådana heller. Jag ville ta livet av mig! En affär med snygga kläder, och de hade inga omklädningsrum eller speglar!!! Jag fattade varför kläderna var så billiga. Typisk billig skit. Men jag ville ändå prova de snygga kläderna så jag tänkte om mamma ville fotografera mig med dem på så jag såg hur de satt. Då fick hon damp på mig och blablabla... haha. Det blev inte ett enda jävla plagg för mig idag! Bläää. Jag är verkligen i behov av en ny jacka och ett par boots. Jag ska göra ALLT för att hitta en bra butik med bra varor imorgon! Jag hoppas på att vi åker till den kända outleten i New Jersey imorgon, det behöver jag verkligen! :/

Så butikerna har hittills varit en besvikelse, men inte själva staden, helt klart! Det är julpyntat, livligt och fullt med ljus överallt. Vi åt även Brunch på en väldigt fin restaurang idag. Jag beställde Asiatisk cashewnötsallad med kyckling. Hur gott som helst! :) Efter att ha gått runt på Manhattan i ganska så många timmar, var vi väldigt trötta. Därför haffade vi en taxi som vi förmodade skulle ta oss hem, men så blev inte fallet. Det var en jävla psykfall Kazakstanier (Jag är inte rasistisk, men har var verkligen sjuk i huvudet). Han skällde på oss och körde runt hela Manhattan i en timma, jag trodde jag skulle dö flera gånger, en riktig dåre i trafiken var han Efter att vi kommit tillbaka till nästan samma plats där vi startat, klev vi ur bilen och stack ifrån honom. Därefter letade vi upp en mer professionell taxiförare som körde oss säkert tillbaka till hotellet. Nu är vi här och chillar bara typ, :) Ska väl ut och äta ikväll eller något. Jag har bytt om till myskläder och känner mig faktiskt väldigt trött, men funderar ändå på att ta en sväng till gymmet sen. Men jag får se!
Jo just det, det har snöat idag! Riktigt trevligt faktiskt... ;)

Nu har jag nog inget mer att skriva. Jag saknar Sverige. Nej, hihi. Men jag saknar folket i Sverige! Och jag längtar till Miami, jag behöver verkligen lite värme och förmodligen lite färg med! :) Men vi hörs förmodligen imorgon, nu tycker jag att ni ska skriva en härlig kommentar som gör mig glad :) Hihi. Men ah, jag skriver förmodligen mer imorgon hoppas jag. Då kommer säkert fler bilder också!

Men här får ni några iallafall ;)


























Jag köpte :)





Egobild får bli det sista! Ha det bra snyggingar.
<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

fyfan vilken tråkig blogg du har

2009-12-20 @ 10:42:35
Postat av: malinnn :D

fuusk :(

vill oxo va i usa :(

2009-12-20 @ 10:55:54
Postat av: v

SvaR

kolla på designadinblogg.se:D

2009-12-20 @ 11:57:48
URL: http://viviannshuile.blogg.se/
Postat av: ♫ M I C H A - mmichelleaalfredsson ♫

Hej hjärtat !

Jag ska bara meddela att du har vunnit min veckans blogg ! :D

GRATTIS ! det var ungefär hälften som rösta på dig !

Hoppas du har en trevlig dag !

Kramar & GRATTIS ! :D

2009-12-20 @ 19:48:32
URL: http://mmichelleaalfredsson.blogg.se/
Postat av: PhilipS

Har ingen aning om vem du är, men detta var en väldigt intressant blogg som jag kommer följa! Bra skrivit och bra meningsuppbyggnad!



Hoppas du får det bra

2009-12-21 @ 08:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0