5 Augusti

Kommer aldrig på några passande rubriknamn som sagt... så det får helt enkelt bli så att jag skriver dagens datum när fantasin inte räcker till.

Idag var det en nervös morgon. Mamma kom och hämtade mig och vi åkte till sjukhuset. Jag trodde nästan att jag skulle svimma först, men inget var speciellt jobbigt alls. Snarare intressant och det gav mig en tankeställare. det allra värsta var nästan att de tog blodprov på mig. Jag hatar sprutor och stick i fingrar! Men, jag lever. Det värsta är dock inte över.. men min nervösitet är iallafall botad. Det är min halsinfektion också för den delen! Dock inte "viruset", men det smittar inte längre och jag lider inte av det, så det är liksom bra nu. Skönt att det är över, då kan jag träffa min gullgroda imorgon. :)
Men... tillbaka till det jag egentligen skrev om.
Efter sjukhuset åkte vi till Willys för att handla, sedan hem. Snacka om att jag mådde pyton på vägen hem! Jag fick sitta med en påse i nävarna för att inte spy ner bilen. Som tur var kom det ingenting. Kan ju hoppas på att jag slipper mer spyor nu.

Väl hemma, lade jag mig framför tv;n och kollade på film. "På smällen". Jag har aldrig orkat kolla klart på den innan för den har varit så dryg och tråkig, men den var riktigt bra faktiskt! Jag skulle egentligen göra i ordning förrätten idag, men jag orkade inte det så det ordnade mamma. Det blev skaldjurstoast, och till varmrätt kräftor med tillbehör typ. Det var gott. Efter maten orkade jag göra efterrätten iallafall. Den står i ugnen just nu. Det är en slags äppel och hasselnötspaj, bara bakad på ett lite annorlunda vis. Vi får hoppas att den smakar bra!

Nu ska jag ta ut den för klockan piper...

Puss sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0