Påskdagen!

Idag vaknade jag rätt så tidigt, typ vid 10. Underbart väder! Har det i och för sig varit hela helgen. Så himla härligt att kunna steka samtidigt som man äter frukost ute på altanen! Känns som att sommaren är nära. :) Iallafall, när Anja och Fanny åkt, ville min familj åka på utflykt! Jippi. -.-. Dom ville kolla på tranorna vid hornborgarsjön så dit begav vi oss. Det var långt att åka, (Ca en och en halv timme) men det vare värt. Faktiskt väldigt mysigt där, speciellt i det fina vädret. På eftermiddagen åkte vi tillbaka hem och käkade å så. Jag lyckades övertala mammii om att blondera mig, så vi bestämde oss för att ta cyklarna till Ica och handla färg! Emil hittade en borttappad mobil i fredags och dumma som dom i min familj är, så hade dom inte kommit på idén att man kunde stoppa i någon annans simkort i telefonen och på så sätt få på den. Jag kom såklart på den ursmarta idén och det funkade. Kollade sms listan och ringde det senaste numret. Det var tydligen en tjej som bodde granne med killen som tappat mobilen, så hon sprang över och snackade med killens pappa som gav oss vägbeskrivning så vi tog cyklarna dit och lämnade tillbaka telefonen. De bodde typ vid Landehof, så vi fick oss en rejäl cykeltur, och mjölksyra i låren. gött! :) Han blev jätteglad och gav mig 100 spänn trots att jag vägrade. Vägrade väl inte tillräckligt mycket antar jag. :) Men jag är ju i stort behov av pengar så det satt ju inte helt fel! Sedan cyklade jag och mammii vidare till centrum och köpte hårfärg. Träffade Sandra å Fabbe på Ica förresten:) hemresan var jobbig upp för tahultsbacken, men vi tog oss iallafall hem! :P
Under resten av kvällen har jag bastat, kollat på tv och kollat på tv. Nu satte jag mig här vid datan men ska nog dra mig, är lite småtrött!

Jag hatar förresten min frisör. Ska aldrig mer gå till henne hon är dum i huvudet.

Jag har även två gratulationer att dela ut! Det är nämligen Sandras mamma och Fannys pappa som fyller år idag! Ett stort grattis till dom båda! :D (A)

Bilder från helgen kommer senare, när jag orkar! Har varken haft ork eller tid. Kanske fixar in dom imorgon eller någon annan dag. Dom kommer iallafall så fort jag har lusten. :)

Hoppas ni alla haft en sjukt rolig helg och inte ätit ihjäl er på ägg och godis! Glad påsk på er allihopa. <33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0