Drömmen

Alltså jag drömde en märklig dröm inatt, och eftersom att jag har den hyfsat färsk i minnet så skriver jag ner den.
Jag bodde i ett hus.. ett väldigt fint hus någonstans, vet inte riktigt vart. Jag var lite äldre än vad jag är nu, och i det huset bodde jag med en kompis (vet inte vem) och två vuxna. Jag och kompisen var ute på en pub på natten typ, och så var det en maskerad man som följde efter oss. Han hade någon psykomask som inte beskriva.
Vi blev rädda och jag körde hem både mig och kompisen, eftersom att jag var runt 18 och hade körkort..
När vi kom hem skulle vi precis gå och lägga oss, när tre killar står utanför huset och försöker ta sig in. Jag blir livrädd och springer och gömmer mig under trappan. Min kompis får typ panik och vet inte vad hon ska göra, så innan hon hinner reagera är killarna inne i vår hall. De går fram till henne och hotar henne. De vill att vi ska ge oss av från stället, och aldrig mer komma tillbaka. De säger att vi ska lämna deras barndomshem och dra långt bort därifrån. Vi förstår typ ingenting.. vi hade bara bott i huset i fyra år men det var ju vårt hus så vi fattade inte riktigt vad dom ville. Min kompis började protestera och de misshandlade henne. Det var inte så kul att se på och inte våga göra någonting. När de ska lämna huset, får de syn på mig. De ger mig bara en ilsken blick och försvinner.
Sedan vaknar jag och önskar att jag kan somna om igen för att drömma klart drömmen.. men det gick inte.

Det skumma med min dröm var vilka de tre männen var! Den ena var lång och blond, och jag har något svagt minne av att jag sett honom i verkliga livet. Den andra killen som var maskerad har jag också sett.. för man fick se hans ansikte när han kom in och tog av sig masken. Den tredje killen var min förra klasskamrats storebror. Jag har inget med honom att göra överhuvudtaget, förrutom att jag tjaffsade lite med honom förra veckan. Men det var skumt att just dessa personer var i min dröm. Speciellt honom. Tänk om de tre killarna på riktigt är kriminella? Haha, nej. Nu ska jag inte låta fantasin flöda över.

Det var iallafall en bra dröm att drömma, den var spännande som i en film :) Synd bara att jag inte hann drömma klart den ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0